måndag 16 mars 2009

Grå vår

Är våren på väg? Ljusare och lite varmare men ändå en svår tid för mig. De flesta älskar när våren kommer men jag känner mig precis tvärtom, har lust att dra en filt över huvudet och komma fram när det gröna har kommit. Men men, idag tog vi tag i det hela D och jag. Promenerade först och så lite mjukyoga, dvs jag värmde upp ordentligt - har ju lärt mig hur hela uppvärmningen och cirkelrörelser med alla leder hänger ihop med andra delar i kroppen. Och så lite på mattan, börjar som alltid med virasana.

Går från virasana till supta virasana, en tuff position trots nästan 8 år som yogautövare. Men från att ha haft 2 dm ner till mattan med rumpan, så är rumpan i golvet - men tusan vad det stretar i benen och värker i fötterna. Men det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar