söndag 15 mars 2009

Du bestämmer själv

Idag är det vilodag från yogan. Dels för att man ska ha en vilodag i veckan dels för att jag drack vin igår. Kan inte träna ordentligt dagen efter, nu dricker jag så sällan men det är otroligt vad det påverkar kroppen. Att man blir mer kroppsmedveten med yogan gör ju sitt till förståss. Förr levde jag mestadels uppe i huvudet och hade väldigt lite koll på min egen kropp. Gjorde det ont någonstans så struntade jag liksom i det. Annat är det idag, viktigt bara med balansgången att inte fastna i det som gör ont utan att observera det och inte fokusera på det. Läste precis ut en väldigt bra bok jag fått rekommenderad av AG, Ut och stjäla hästar av Per Pettersson. Sensmoralen kan sägas vara - du bestämmer själv när det gör ont. Sug på den! Provocerande? Mmm men kanske också något att fundera över?

2 kommentarer:

  1. Jag längtar till jag liksom du har en aning om yoga. Jag har en uns aning - en pust aning - en liten dofts aning. Jag ser fram emot att ha en aning. Tack för att du vägleder mig dit!

    För övrigt är jag helt säker på att du kommer att flyga :)

    Sandra

    SvaraRadera