onsdag 18 mars 2009

Själen är målet

Tog ett extra pass igår på kvällen. Där jag tränar är det så fiffigt att man kan ta igen i andra grupper om man missar någon egen lektion. Föredömligt! Extra bra för mig att träna en annan serie också - igår blev det karttikeya mandala. Många vridningar i stående och med överkroppen hängande ned. Själv kan jag känna att det inte är många cm som jag vrider, men effekten i ryggen är fantastisk. Skjutsade hem AG och vi blev sittande i bilen, totalt igenimmad, och bara pratade. Henne har jag fått genom yogan, känns otroligt!
Vi har båda läst Iyengars bok Light on life - i den är han så skicklig på att beskriva yogan i stort, i livet, i vardagen och i familjen. En liknelse som AG gillar - om man skulle använda en pil och båge så kan kroppen liknas vid bågen och pilen vid yogan och målet - det är själen! Visst var det fint?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar