fredag 24 april 2009

Nedräkning

Att få åka härifrån imorgon, äntligen! Samtidigt, usch va jobbigt! Har haft en fantastiskt lärorik tid, lärt känna nya människor från hela världen och hittat min alldeles egna yoga. Kommer att sakna staden, med alla sina små, små hundar och hysteriska sirener som tjuter dag och natt. Budapestbor som verkar älska glass, hög som låg har en strut i handen. Alla glittriga skor med fullkomligt halsbrytande klackar. Integriteten och den svala likgiltigheten. Modet som verkar lika individuellt som antal människor. Läderstövlar och sandaler. Penséer i regnbågens alla färger. Varför matcha eller hålla sig till en färg?? Hus som gigantiska bakverk eller som om Gaudi varit här. Mmmm, en liten bit tar jag med mig. Resten hittar jag en annan gång. Packar och har sista träningen imorgon bitti innan jag flyger till Stockholm och mitt land. Längtar efter mitt språk, att få prata utan att behöva fundera. Tillbaka till den andra verkligheten. Snart där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar