onsdag 13 maj 2009

Det finns inget bättre...

Älskar inte Peter LeMarc. Men han har gjort en del riktigt bra texter. Som, när han sjunger "det finns inget bättre - än när det vänder". Den låten letade sig fram i mitt inre igår när jag tog mig hem från jobbet. Och lusten att träna var bara så enormt stor plötsligt...så jag tränade när jag kom hem också. Wow! Där vände det! När man minst anar det. Vilken känsla, vilket lyft, ja jag vet varför jag yogar. JA! Kroppen vill och jag är inte motståndare till mig själv. I alla fall inte idag :)

4 kommentarer:

  1. Jag älskar Peter LeMarc. Faktum är att han är min hemliiga kärlek :) Jag vet ingen som hittar ett så fantastiskt sätt att uttrycka små under i vardagen.

    Jag hade precis dukat för yoga i morse. Tänt rökelsen, ljuset brann, andningen djup. Då - plötsligt: "M A M M A!! VÄLLING!! MYCKE!!"

    Hmm..det var det. Och samtidigt, vilken lycka. Att jag har en hungrig dotter som vaknar på morgonen. Det är väl yoga om något? Att sitta i gryningen, under tystnad, med ett litet liv i famnen och det enda som hörs är hennes djupa klunkande.

    Hälsar månen ikväll i stället.

    kram
    a

    SvaraRadera
  2. Åh va fint! Att du kan vända det hela och se att hon inte stör dig utan att ni får en egen stund ihop. Jag som har större barn önskar inget hellre än att de som fortfarande har förmånen att ha någon som behöver dom och ropar på dom mitt i något annat, också tar sig den tiden att njuta. Yoga är livet och just nu är ditt liv så. Tack för den kommentaren!

    SvaraRadera
  3. "ja, jag vet varför jag yogar"
    De orden sprider en sällsam glädje!

    SvaraRadera