torsdag 4 juni 2009

Domino

Plötsligt kom det över mig. Hur mycket jag fått sedan jag började med yoga. En sinnesro och en frid som oftare och oftare infinner sig. När jag är trött och känner mig sliten kan jag ändå ha en försonad tanke på mig själv. Jag duger! I stressade situationer kan jag oftare ta ett steg tillbaka innan jag kastar mig ut i hetluften igen. Mer eftertänksam. Mycket viktig ingrediens just för mig som är snabb. I det mesta :) Rent kroppsligt; mycket mycket mjukare och "vigare". Tre cm "längre" dvs jag har rätat ut mig tre cm!! Förstår också att den krokigheten jag haft i kroppen - den har påverkat mig rent fysiskt som går vidare till andra plan. Precis som dominobrickor. Likaväl som den effekten går åt andra hållet nu. Så finurligt. Och när jag tvivlar, mår dåligt, blir arg och frustrerad - precis när jag befinner mig på kanten av att ge upp - då vänder det! Det är fantastiskt. Min intuition har blivit klarare, jag kommunicerar mer inåt - uppåt. Eller hur man säger? Jag kunde "läcka" lite om jag sprang eller hostade. Helt borta nu! Tät som en vakumförpackning :) Jag känner hela min kropp. När jag går kan jag känna hela mina ben, en helt ny känsla. Friden i sinnet som också befinner sig i bålen. Vet ni vad jag menar? Så jag fortsätter spela domino, jag fortsätter att träna när det bär emot. Jag vill vidare!

6 kommentarer:

  1. Ett otroligt bra inlägg! Jag förstår precis vad du menar och du förklarar det så begripligt med dominobrickor. Just detdär med medvetenheten och att den tillkommit på flera plan. Det är stort.

    SvaraRadera
  2. Vackra ord. Underbart att få läsa hur yogan påverkar ditt liv. Din öppenhet sporrar oss andra yoginis framåt.

    Yogini Sue

    SvaraRadera
  3. Annika!

    Du är fantastisk.
    Tack för att du delar med dig.

    a

    SvaraRadera
  4. Kul att hitta ännu en yogini på nätet, & vilken härlig beskrivning av yogans effekter.

    Namasté Ulrika

    SvaraRadera
  5. Tack alla! Vi sporrar varandra :)

    SvaraRadera