måndag 29 juni 2009

Hetta inne och ute

Det är klart att man blöder näsblod av en orsak! Inte för att ett kärl blir svagt just mitt i natten och att det i sig inte beror på något... Eller att mitt låga blodtryck plötsligt blir jättehögt mitt i natten och gör att jag blöder näsblod...Ibland står den västerländska synen på kroppen för ren dumhet. En uppdelning av kroppen i delar som inte verkar ha med varandra att göra... Ignorans. Upplever nästan att en del sköterskor har svårt att förstå vad jag säger när jag pratar med dem på min vårdcentral. Fast jag anstränger mig att vara både tydlig och trevlig... Därför är det så skönt att ha hittat ett komplement i tillvaron! Skolmedicin - ibland är det tur att den finns. Men ibland. Ibland behövs något mer. Något annat. Tar till de kontakter jag har. Kollar med min otroligt välutbildade akutpunktör (7 års teoretiska studier, 20 års praktik, nu vidareutbildning på ett universitet i Kina!) och även med Z, som också har så mycket teoretisk och praktisk kunskap. Långvarig. Båda är samstämmiga. För mycket hetta i min kropp gör att jag blöder näsblod. To much fire, to much heat. Hur skönt är inte det att de talar samma språk? Eftersom jag litar på båda två blir det extra bra. Får dessutom nya asanas av Z att göra efter the prelude, min egen serie som jag tränat sedan Budapest. Plötsligt känns det nytt och fräscht igen. Och hettan, den finns både utanför och inuti just nu :) Vila och inte så dynamisk yoga, mer stanna i positioner lite längre - det är min senaste rekommendation, som kom med mailen!

2 kommentarer:

  1. Vilken tillgång att ha dessa båda män att fråga.

    SvaraRadera
  2. Ja! Jag är så tacksam att jag hittat dom.

    SvaraRadera