onsdag 17 juni 2009

Paddling är yoga!

Igår hade jag lite yoga tillsammans med några paddeltjejer som i sin tur bjöd på långfärdspaddling. Närheten till vattnet, man sitter ett andetag från ytan - grön och lummig omgivning med en slingrande å ner i Hjälmaren. Massor med människor i olika kajaker, kanoter och en och annan motorbåt. En ny värld! Vi paddlar till ett naturreservat där vi äter matsäck och jag är barfota i gräset. Kallt men ändå skönt. Nya vänner! Fantastiskt! Vi är stillsammare när vi återvänder och ett meditativt lugn sköljer över mig för att i nästa stund splittras i ett snattrande från 15 små andungar med en loj andmamma :) En av kajakerna speglar ungarna och de tjattrar och försöker komma nära sin spegelbild. Att några timmar ger ont i underarmarna och lite stelhet här och där, är ingenting jämfört med den mentala glädjen över att ta sig fram som en indian och göra sinnet lugnt. Glädjen i kroppen - samma som när jag yogar.

1 kommentar:

  1. Äntligen, sa sankte Per när jag klappa på porten!
    Nu börjar vi prata om De stora frågorna.
    Att paddla eller inte paddla!
    Välkommen i det våta.
    (:
    Dan

    SvaraRadera