torsdag 18 juni 2009

Uddiyana bandha

Uddiyana bandha. Något som jag älskat från första gången jag fick det introducerat för mig. I vissa positioner och lägen har jag inte velat släppa ut den, bara velat stanna i något slags ingenting som är fridfullt. MEN. Sedan min operation i höstas när jag tog bort min gallblåsa har jag varit försiktig. Förståss! Först gjorde jag den inte alls eftersom allt inte var läkt inuti. Men sedan...det känns som en sorg när jag inte får till den som jag fick tidigare. Vet att användningen av bandhas kan se olika ut. I Shadowyogan gör vi uddiyana efter varje utandning, hela passet igenom. Imorse la jag extra fokus på uddiyana och då gick det lite bättre. Men inte alls som förut. Förmodligen något som håller mig tillbaka. Jag släpper taget lite i taget...Långsamt!!!!

Bilden är tagen av Dan Lindberg, http://www.danlindberg.nu/

2 kommentarer:

  1. Hej Annika!
    Googlade om yoga och fick syn på din hemsida.
    Du verkar vara vältränad ser jag på bilden (tagen av Dan)!
    Har nyss börjat yoga så nu försöker jag lära mig så mycket jag kan.
    Vet du nått bra ställe i Arboga?

    MVH

    Peter

    SvaraRadera
  2. Hej Peter!
    Kul att du hittat min blogg! Tyvärr känner jag inte till något om yoga i Arboga. Det är inte jag på bilden...tyvärr :( Den är en illustration till texten om uddiyana - hur det kan se ut när man får in den som bäst.

    Lycka till med träningen!

    SvaraRadera