torsdag 30 juli 2009

Du är dina val

Vad är en sommar utan musikfestival eller konserter?? Såg Ulf Lundell igår i Karlskoga på Putte i Parken- festivalen. Sommaren var som den ska i juli. Frisk luft, strålande solsken och knallande blå himmel. Lundell är en fantastisk textförfattare. Vad man än tycker om honom så måste han få cred för det. Nu när jag ser de riktigt unga längst fram dansa och höja sina armar i skyn och sjunga med i låtar som gjordes innan de föddes, mmm då ser jag att han har en ständigt ny publik. Det som fångar mig extra mycket den här gången är hans spelglädje och hans enormt självrannsakande texter. Väldigt mycket handlar om de val vi gör. "Du är dina val" - Den frasen återkommer och omformuleras många gånger. Så sant. Mitt val nu - måste vila några dagar från min fysiska träning. Mitt knä är inte helt som det ska. Känner av det när jag går, det knakar och smäller i det på ett annat sätt än bara vanligt "ledknakande". Känns lite motigt men vill inte försämra något. Ska be min lärare, F, här hemma om råd. Viktigt med tränade ögon som kan titta och säga om jag gör något helt galet. Fast jag inte vet det. Tror inte det men då har jag i alla fall eliminerat en del.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Har läst din blogg ett tag och gillar den. Tror att vi kanske tränar på samma ställe i Örebro. Jag har gått där i flera år och haft olika ledare. Men det du skrev om uppvärmningen har jag aldrig hört någon beskriva på det viset. Tack för den informationen. Undrar varför de aldrig berättat?

    Mvh
    M

    SvaraRadera
  2. Hej M!
    Kul att du har hittat hit. Tja, det kan väl vara så att fokus har lagt på uppvärmningen och effekterna någon gång när du varit borta? Har man tränat några terminer så vet man ju redan en del saker och man tar inte "om" vissa basala delar i fortsättningsgrupper. För det är klart att instruktörerna vill dela med sig av vad de vet!

    Uppvärmningen inom Shadowyogan fortsätter ju även med Uddiyhana bandas stående, Kaki mudra och den del där man rör energierna längs armar och ben. Men det vet du ju! :)

    Lycka till med din träning!

    SvaraRadera