torsdag 23 juli 2009

Kallstråk

Direkt jag kliver ut på balkongen för att känna på vädret så finns det där. Stråket av en annan sorts luft. Lite klarare och lite mer bit i. En påminnelse om hösten. Mitt i sommaren. Jag älskar faktiskt hösten och njuter när den kommer. Men nu?? Nä. Det är för tidigt men jag slås varje gång av att någon gång i mitten, slutet av juli så kommer en första aning. Har sommaren varit lång och het är det så uppfriskande. Men nu... Hm, den där värmen som man flämtar av i en obruten räcka av dagar, den har jag inte känt i sommar. Riktigt. Jo, när jag jobbade i slutet på juni, men inte nu när ledigheten ligger som en poncho om axlarna. Många deppar för vädret, grälar och mår dåligt. Men jag vill verkligen inte att det som pågår utanför mig ska påverka mig så mycket. Har nästan tyckt att det varit tecken på svaghet... Men nu, nu vill jag ha värmen, precis som alla andra! Som alla andra. Vi har väl ungefär samma behov av att svettas, äta melon och sitta i skuggan och läsa? Men eftersom det inte är så, tja, då får man göra andra saker. Som i yogan, när det ena inte funkar, då får man pröva något annat ett tag. Jag greppar min inspirerande bok Happy Yoga som jag snart läst ut och tänker ut något gott till kvällsmat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar