onsdag 22 juli 2009

Zick zack

Solen, så underbar när den visar sig i korta glimtar. Himlen - en alldeles perfekt klarblå rundel. Hela familjen njuter av att bada, oooh iskallt i sjön i Bergslagen, men svalkande eftersom det plötsligt är kokhett på bryggan! Vi paddlar och fiskar (inte jag) plockar smultron och blåbär (jag :)) och helt enkelt känner att det är sommar en kort dag. Vill ha mer! MER. Men är ändå nöjd när vi far hemåt, det stretar i skinnet och jag är solbränd! Yogapasset i morse gick som en dans även om jag börjat känna av en slags krypande känsla i kroppen i mina framåtböjar. Försöker att inte analysera utan bara observera, en väldigt viktig skillnad men oj så viktig. Viktig. När jag kommer längre i en del positioner som jag gjort nu i sommar, så är det inte helt odelat positivt. Trots att jag tror att det ska vara det... När man går vidare går man ofta i zick-zack - i alla fall jag. Ont från höger arm till vänster ben. Och vidare till vänster arm - så höger ben! Mjukare och lite flexiblare - hmmm, inte bara skönt utan ett visst obehag och ett slags "vill inte". Märkligt men jag känner igen det hela. Tack gode gud för andningen så jag hittar fokus igen! Andningen...

2 kommentarer:

  1. Andningen hjälper verkligen i de krångligaste positionerna. Jag tycker också att det känns märkligt när jag kommer helt fram i vissa positioner.

    SvaraRadera
  2. Tycker det är fascinerande med yogans alla vändningar och hur vi förhåller oss till dem. Hur vi kan förvandla "obehaget" till något positivt, inte minst med hjälp av andningen och att vi gång efter gång tar oss över våra egna trösklar.

    SvaraRadera