måndag 15 februari 2010

Bara för att jag tänkte?

Var det bara för att jag ville? Bara för att jag tänkte? Att det blir så nu? Spelar egentligen ingen roll. För jag och resten av familjen vaknade tidigare än vi gjort på mycket länge en söndagmorgon. Massor med tidningar i min och D:s säng alla fyra ryms med kaffe eller te. Och prat. Om framtiden. Energin i allas kroppar. Energin i allas ögon. Var det för att vi alla visste att vi klivit in i ett nytt år eller var det helt enkelt bara så? Solen sken. Ut på promenad. Och sedan, vi städade och städade, röjde och rensade. En hel del sopsäckar av gammalt undanplockat men fint lagt i högar, men som ingen vill ha längre. Som ingen kommer ihåg längre... Och 10 kassar med kläder som vi sorterade ut. Och det blev fint i garderoben, allt får plats att hänga fritt och jag behöver inte köpa något. För allt finns där! Jag har till och med fixat en hylla för mina Indienkläder! Ja, jag använder lite annorlunda kläder där. Saker jag inte har här hemma men som passar perfekt på andra sidan jorden... Och tankarna glada och klara. Och jag vet att den här bloggen har hjälpt mig hit. Att jag hittar kärnan i det jag gör. Vad det än är! Jag är social. Och jag har fått alla svar man kan önska här på nätet. För det är socialt. Också! Det stjäl inte bara tid, det ger massor också. Jag fortsätter. Rakt in i det nya året!

8 kommentarer:

  1. Vilken härlig energi det här inlägget andas. Precis vad jag behöver idag. Tack!

    SvaraRadera
  2. Skönt! Blir alldeles glad av att läsa. och får ny energi. Tack för den!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt det låter, jag vill också bli drabbad av den där rensa i röran bacillen:-

    SvaraRadera
  4. Men Annika, vi går ju hand i hand just nu :0)

    SvaraRadera
  5. Märkligt, vi har också använt helgen till att sortera, städa och ställa iordning vårt nya hem. Sambon började tom rensa ut bland sina kläder vilket det har vart motstånd mot tidigare..

    SvaraRadera
  6. Underbart att höra Annika!!! Tigerns år verkar föra mycket gott med sig! Jag har också känt en annorlunda energi de senaste dagarna! Härligt! Kram på dig! //Helena

    SvaraRadera
  7. Härligt!
    Du har följt gudinnan KALIs fotspår. För att ge plats åt ny kreativitet så måste gammalt rensas bort.
    Fantastisk start på det nya året!

    SvaraRadera
  8. Känner också att bloggandet ger mycket..hade aldrig förväntat mig att stöta på så många fina människor..kram

    SvaraRadera