fredag 16 april 2010

Flytta positioner

Att förflytta sina positioner. Det är vad jag gör nu. Det är vad många gör nu! Först kändes det jobbigt i kroppen inför kursen, skulle önskat mig mer styrka. Sedan blev jag sjuk och önskade bara att jag skulle bli frisk och kunna ta djupa andetag. NU. Nu önskar jag bara att jag kan ta mig ner i Europa till kursstart! Naturen är mäktig och vi är inte så stora. Bara att inse att det man inte styr över, det styr man inte över... Så lätt att säga, så svårt att göra! Min yogavän som jag ska dela rum med i Kanjiza, hon är i norra Sverige just nu och jobbar och jag är här. Vi har haft flera olika reservplaner över hur vi ska ta oss ner. Men buss och tåg är fullbokade eller hysteriskt dyra. Trots allt har vi flygbiljetter, även om ingen vet om askmolnet lättat till söndag morgon. Prognoserna är dystra just nu. Inga flyg imorgon från eller till Sverige enligt Luftfartsverket. Så med is i magen väntar vi, kanske får vi åka ner en dag senare, kanske inte. Inget vi kan påverka - så vi inväntar det hela. Lugn och fin. Ingen yoga, inga uppgifter om flyg...Men allt kunde var värre, vad är väl en bal på slottet? Egentligen??! Jag tar det lugnt, vilar, funderar över min packning och lägger energin där. Där den är hanterbar.

5 kommentarer:

  1. Håller tummarna för dig. Kram.

    SvaraRadera
  2. Ber till vädergudarna att dom ska blåsa bort askmolnet så du kommer iväg som planerat:-)Namasté

    SvaraRadera
  3. Åh! Trist läge! Men det finns ju värre saker. Om det nu tröstar dig.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. det är i situationer som denna som naturen påminner oss om vem som faktiskt är starkast...och då finns det inte mycket vi kan göra. vad som än händer, så blir det bra.
    ta hand om dig!

    SvaraRadera
  5. Sänder tankar både till dej... och uppåt... Kram!
    SolhälsningsNina

    SvaraRadera