måndag 12 april 2010

Kringelkrokar

Bilder, bilder, bilder! Allt längtar jag efter att göra. I övermått på något vis :) Jag har tecknat och målat i perioder i mitt liv. Nu är det länge sedan jag gjorde något med händerna. Längtan efter bra papper och vackra vässade pennor sköljde över mig igår. Jag vill rita, teckna, kasta ner linjer i obruten form och förening på ett glassigt tjockt papper. NU. Men jag tittade bara på skrinet. Vet inte vad som tog åt mig, ska jag behöva en startsträcka här också? Tog fram min hyfsat nya kamera och gjorde samma sak. Plötsligt blev det övermäktigt. Vill fotografera. NU. När jag lärde mig framkalla bilder för tusen år sedan blev jag såld. Helt såld på magin som var verklig. Nu, tja, jag har en fotograf i familjen och det kanske gjort att jag inte tagit mina egna bilder på riktigt allvar. Men nu är det något som är på väg - inifrån och ut - och jag längtar efter att fylla mina papper, min kamera, mitt värkande hjärta efter just mina bilder. Pryda min blogg med bilder så att ni kan ta del av mer. Av det jag vill säga. Om ni vill... Hade ingen aning om att jag kände så :) Lustigt ibland, vilka kringelkrokar allt tar. Orden har känts som mina, sedan jag började formulera mig. Det andra, har jag mest sett som förströelse. Men nu finns både en lust och ett allvar för något mer. Håll i er! Jag vill teckna yogan, fotografera vardagen och släppa loss mig själv ordentligt. Kringelkrokar!

Lånat bilden här http://www.fotosidan.se/blogs/vattenspegel/14390.htm

6 kommentarer:

  1. Tycker själv att fotograferandet inte har fått ta någon plats av samma anledning som du skriver om..två gånger på raken har jag varit tillsammans med en fotograf som har det som yrke...men nu skiner jag i det å plåtar allt jag känner för..å kan få beröm av sambon istället..Jag förstår din lust att uttrycka dig bildligt jag har den i mig också:)

    SvaraRadera
  2. Oj, gick precis och tänkte att jag ska önska mig en kamera i födelsedagspresent...det räcker liksom inte med filmkamera bilder och mannen tar numera mest bilder under vatten.

    Det måste också vara något i vår luften som talar till den kreativa ådran. Skulle vilja ta upp mitt handarbetande igen.

    Det finns så många sätt att uttrycka sig på...det är inte bara med ord...

    SvaraRadera
  3. Vid yogashalan jag går till finns det alltid en utställning av ett eller flera yogakonstverk. De är dessutom till salu för dem som inte kan slita blicken.

    Låt inte din potential gå förlorad!
    Lycka till med kreativiteten!

    SvaraRadera
  4. Go girl! Kreativitet är förlösande!
    Mvh Helén

    SvaraRadera
  5. härligt. låt den flöda. vi delar den gärna här på bloggen.
    jag är ständigt fascinerad över hur mycket det ger mig att fota. nuförtiden släpar jag alltid omkring på min kamera. vart jag än går. och jag fotar hutlösa mängder. måste skaffa en ny hårddisk...

    SvaraRadera
  6. ja, vad roligt! :D den där känslan känner jag igen. försök att väcka lusten, börja med något enkelt och vipps så är du igång.

    shanti*
    /S

    SvaraRadera