lördag 22 maj 2010

Hangover

Hangover. Ett mycket bättre ord än baksmälla. Något som hänger över en. För jag har en slags baksmälla efter kursen. När man är i sin egen vardag och allt är som vanligt. Där resten av yogan eller rättare sagt där den största delen av yogan sker. När jag ska samla ihop mig själv och gå vidare. Sent om natten när jag är ensam vaken läser jag min egen blogg. Från förra året. För att förstå - inte för att boosta mig :) Och jag inser på riktigt hur mycket det är som faktiskt har hänt inuti mig. Sedan dess. Och att det inte är konstigt att man ibland behöver landa. På riktigt. Landa och fortsätta. Lite baksmälla så här i två veckor :) Hangover... Ibland behöver man en slags paus, en parentes, ett vilorum att sjunka in i. För att allt ska ta form och fortsätta. kom jag hem stel och ganska förvirrad. Tänkte och försökte att inte tänka :) NU. Kom hem med en mjuk och glad kropp! Funderar inte alls i samma banor som tidigare. Då var jag så orolig att jag inte skulle kunna träna själv. Nu förstår jag knappt det! Sådan skillnad. Och att det hände så mycket mellan de här två kurserna att det tar tid att inse. När jag läser om hur jag jobbat med olika delar av mig själv. Och mitt eget kompakta motstånd. Som nu är vänt åt ett annat håll. FÖR mig själv. Och att den här veckan när pollenallergin och hostan tagit lite omstart så får jag låta det vara så. Yogar minimalt när det gäller min fysiska träning. Har inte panik eller prestationsångest men lätt baksmälla. Och jag vet att det är ett år till nästa kurs. Men det gör ingenting. Den här gången känns det annorlunda. Åskvädret härom kvällen som var magnifikt och hällregnet om natten - passar min sinnesstämning perfekt! Idag lyser en försiktig sol och utan Alvedon eller självömkan är baksmällan på väg ut ur mitt system!

Bilden har jag lånat här www.koping.se/upload/Miljöledning/Bilder/

5 kommentarer:

  1. Andlig baksmälla kallar jag det, det kommer alltid när man har jobbar mycket med sitt inre... Härligt att vara i "mellanrummet" - vi skulle behöva vara där oftare...

    Trevlig helg! :-)
    Kramm

    SvaraRadera
  2. Det var ett passande uttryck! Trevlig helg du också! Kram

    SvaraRadera
  3. Baksmällor gör att vi växer. Ungefär.
    :)
    Kram till dej, vi yogar tillsammans - i anden!

    SvaraRadera
  4. Häftigt att det hänt så mycket...jag för mig är du väldigt mogen och trygg i dig själv..du är där jag vill vara skulle man kunna säga!
    Var rädd om dig!

    SvaraRadera
  5. Nina - du har nog rätt! Ja vi yogar tillsammans i anden - perfekt uttryckt! Kram kram

    Toril - tack för dina varma ord! Stor kram!

    SvaraRadera