onsdag 5 maj 2010

Hej då Kanjiza!


Lite tomt. Inuti. Som det ska vara när man lämnat en del skräp längs vägen. Sommarvarmt. Vi är många som bestämmer oss för att äta lunch tillsammans på pizzerian runt hörnet. Som också serverar bra vegetarisk mat :) Vi har delat mycket de här veckorna och vi blir lite mer personliga med varandra när vi sitter där i skuggan och äter. I flera timmar. Och jag är glad, nöjd, lätt och lite vemodig. Som jag blir inför avsked. Men det är som det ska. Vi har lektion kl 17 och så ett sista träningspass imorgon bitti. Jag slår till på både dessert och kaffe efter maten! Det vi har gemensamt alla, är nog att vi har förändrat en hel del i våra liv sedan yogan har fått ta en större plats. Tror att vi känner att vi vill vara lite sannare mot oss själva. Att vi inte klarar vissa saker längre. Att vi inte kan ljuga för oss själva. Om vilka vi är innerst inne och att inte krångla till saker. Låta allt få plats som behöver utrymme och låta det vara osäkert ibland. Allt är inte givet för att man tar beslut om förändringar. Det får man leva med. Det får jag leva med! Imorgon åker jag vidare mot Budapest där min älskling landar imorgon eftermiddag. Vi ska ha torsdag-söndag tillsammans i den underbara staden innan vi vänder näsan norrut igen. Ha en underbar helg alla! Hejdå Kanjiza!

6 kommentarer:

  1. Åh, har du redan varit där så länge...Jag har följt din blogg men inte haft tillfälle att kommentera något. Vill bara säga att det har varit underbart att läsa om din utveckling och dina tankar kring allt du varit med om! Tänker på dig! Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Tack för det du delat- jag känner mig inspirerad och lockad- låter som en härlig plats och riktigt givande kurs :) Ha det gott i Budapest!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du får en fin och säker hemresa! Du har ju många fina minnen att minnas, men jag förstår ditt vemod..är likadan själv. Kram!

    SvaraRadera
  4. Tänk vad du har fått uppleva! Resorna inåt i oss själva är oändliga, starka och vackra men även stränga så vi får växa under tiden...

    Önskar dig underbara dagar med din make i Budapest -njut!
    Kraam
    Renée

    SvaraRadera
  5. avsked...inte lätt, särskilt efter en sån givande tid. men vilken fortsättning det kommer att bli sen! njut i budapest, ta ett dopp i ett utav deras badhus!

    kram

    SvaraRadera
  6. hejsan!
    hoppas att du har haft en bra helg!? här har det varit sol hela helgen så den har jag njutit av :)

    du får ha en bra kommande vecka! :) kram

    SvaraRadera