lördag 12 juni 2010

På ett annat sätt

Duggregn. Småregn. Lite kallt. Lite skönt. En helg med storstädning och stortvätt. En helg med nästa dotter som flyttar hemifrån. Lite sentimental. Men det blir bra. Allt har sin tid. Och vi har fortfarande sonen kvar hemma :) Men livet går verkligen i olika perioder. Och nu är vi inne i en förändringstid. Vet inte riktigt vad jag ska skriva om yogan just nu. Dessa dagar. Min yoga är min. Jag tränar varje dag oavsett trötthet. Jag går bara upp och gör det jag ska. Och ibland orkar jag inte allt men jag gör det som fungerar. Ibland blir jag lite lessen, men mestadels känner jag mig stark. Fäster ingen vikt vid det. Och efter det här året med självträning, som jag skrivit om många gånger nu :), så vet jag och kroppen vet också att yogan är här för att stanna. Jag har tagit ett kliv. Jag är stolt. Men allt finns kvar att jobba med. Ju längre man kommer på sin inre resa ju krångligare kan "hindren" se ut. VET. Men det gör inget för jag är på väg och det är det som räknas. Och att en dotter flyttar betyder bara det. Hon flyttar. Men hon finns kvar. På ett annat sätt. Och jag yogar. Med mig själv. Nuförtiden - på ett annat sätt.

6 kommentarer:

  1. Yogan finns alltid hos dig om det då är för att ge tröst, energi eller varvar ner.

    Plocka fram krigaren i dig, så tar du dig över stock och sten och hanterar känslorna med din stabila bas.

    SvaraRadera
  2. Sue - mitt i prick! Jag tar fram krigaren i mig :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Fina tankar....yogade idag å det var en skön start...undrar alltid varje gång varför jag inte gör det oftare..märkligt..men jag lägger ingen vikt vid det..har nog i mitt huvud. Kram

    SvaraRadera
  4. Toril, yoga på bara, du kommer att slås av häpnad hur lugnt det blir inuti, om du ger yogan en chans och gör det kontinuerligt. Ofta! Känn ingen press :) kram!

    SvaraRadera
  5. Har du kommit så långt att det är som att borsta tänderna? Alltså lika självklart att yoga varje morgon?

    Jag har en gång haft det så med att springa men det tycks ack så svårt att komma dit med yogan.

    Det är väldigt lätt att snubbla över frågan om vilket program jag ska göra. Jag skulle också behöva en lärare som gjorde ett speciellt för mig.

    SvaraRadera
  6. Ja det är faktiskt så. Fattar knappt själv att jag kommit hit, jag yogar 6 morgnar i veckan och det ska mycket till för att ändra på det :) är man på resa, kan det vara svårt, om det är trångt om utrymme osv men då kan man sitta en stund och vänta in sig själv och andas lite.
    Ja ett individuellt program är fantastiskt! Hoppas du hittar någon som kan guida dig.

    SvaraRadera