söndag 8 augusti 2010

Firar

Söndagstrött. Skön känsla. Igår firade vi. Jag har kontrakt och nycklar i min hand och nu påbörjar vi renoveringen! Av mitt alldeles egna ställe... Min plats. Kan ni fatta?! Glädjen blandas med gnagande tankar. Hur ska det gå? Ensam? Även om det är hit jag längtat så är det lite skrämmande. Känns nästan som jag vinglar lite. Lite. Så när jag ensam sitter med DN och en stor kopp kaffe såhär på förmiddagen så slår jag på min tv. För lite förströelse från alla snurrande tankar. Ser en film. Mitt på blanka dagen och den ger mig råg i ryggen. Faktiskt. The greatest game ever played - en berättelse med verklighetsbakgrund. Man kan hitta stöd på många ställen... Tänk att jag älskar dem så. Historierna med riktiga människor som förlaga. Och det yttre ramverket är en golftävling, snobberi från överklassens proffs till underklassens amatörer. Och som jag kan identifiera mig :) Men till slut handlar det ändå om viljan, styrkan och stödet från familj och vänner. Och jag har också stödet. Som Nina så vackert skriver om som omkringkärlek. Vilket fantastiskt begrepp. Och så mycket det säger. Nu virar jag in mig i min omkringkärlek. Nu renoverar vi. Nu drar jag igång min yogaverksamhet och sorgbearbetningsarbete så snart det är klart. Visst är det ändå ganska fantastiskt? Att allt som börjar som en tanke och vilja faktiskt konkretiserar sig också. Trots fladdret av lätta fjärilsvingar i maggropen...

16 kommentarer:

  1. Å va spännande..! Jag är med här och gläds med dig och skickar en dos "omkringkärlek" från Norrköping... för fjärilarna i magen...
    Marie

    SvaraRadera
  2. Jag minns när du berättade för mig. Första gången. Och nu är det verkligt. Härligt! Och härligt, och livsviktigt med omkringkärlek, tänker jag.
    Stort grattis och lika stort lycka till. Jag hoppas på att få komma och hälsa på dig i din shala någon gång.

    SvaraRadera
  3. Hej Annika!
    Vad spännande! LYCKA TILL!

    Vad är det för yoga du kommer undervisa i?

    Kramar*
    /S

    SvaraRadera
  4. Det är perfekt.
    och det är så rätt!
    Stolt och så himla glad för din skull. Ska bli mer än spännande att följa dej - och inte minst, småningom också träffa dej (för ses, det ska vi!).
    Omkringkärlek och Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag längtar tills den dagen då du kan starta upp, det ska bli ett sant nöje att träna för dig! Sorgebearbetning också, visste jag inte. Letade efter er stuga här om dagen och tror nog att jag hittat den;) Kramar Lina

    SvaraRadera
  6. gud vad kul och spännande! lycka till :)
    Tack för hälsningen på min blogg, jag blev så glad ska du veta.

    ta hand om dig annika och ha en bra kommande vecka! kramar

    SvaraRadera
  7. Kraftfullt!

    Du skapar gåshud med dina rader. Vilken glädje jag känner över din storsatsning. Du fixar detta galant. Fjärilsvingar i magen skapar ger dig utrymme för frihet. Njut av känslan!

    Bamsekram och de varmaste lyckönskningarna!

    SvaraRadera
  8. Grattis och lycka till.
    Jag välkomnar den stora mångfalden i yogavärlden och kommer gärna till
    dig när du öppnar.
    Hans

    SvaraRadera
  9. heja! Det här kommer gå galant. Det svåraste är ju redan gjort - att våga ta språnget.

    SvaraRadera
  10. Wow vad roligt Annika! Stort grattis!!! Vi får försöka ses snart!!! Kram Helena

    SvaraRadera
  11. Grattis fina vän! Det kommer att bli jättebra..jag känner det!

    SvaraRadera
  12. Åh vad härligt. Grattis, det kommer att gå fint.

    SvaraRadera
  13. Grattis! Ja kommer gå så bra såååå!!

    Bjud mej på kaffe sen!!

    SvaraRadera
  14. Jag är så stolt! Det kommer bli en fantastisk höst ♥ L

    SvaraRadera
  15. jippie! grattis du fina! och lycka till. det kommer att gå precis dit det ska. det kommer att gå bra!
    kram kram

    SvaraRadera
  16. Åh, ni fina läsare som också tar er tid att skriva en kommentar. Jag är rörd och väldigt glad. Med ert stöd i ryggen går det säkert fint :) Skriver en liten rad till er var och en eftersom jag känner mig så hedrad!

    Marie - tack tack, omkringkärlek tillbaka och kram.
    Yogamamma -ja tänk att det är verklighet nu! Och jag hoppas innerligt att du kommer till mig någon gång liksom jag kan komma till dig.
    Sandra - tack! Jag kommer att ha hatha yoga. Kram!
    Nina - omkringkärlek var ordet :) JA vi ska träffas någon gång. Och vi följer varandra, vi går liknande vägar just nu känns det som. kram!
    Lina - det ska bli så spännande och jag ser verkligen fram emot att få ha mina grupper. Du är väldigt välkommen! Och va kul att du sett vårt hus. Snart ses vi. Kram kram!
    Molly - tack! Och du också. Kram
    Sue - tack så mycket. Jag blir glad åt dina ord. Stor kram till dig!
    Hans - du är såå välkommen och jag tror också på mångfald. Ju fler vi blir, ju fler blir vi :)
    Ulrika - du har nog rätt. Jag har faktiskt tagit ett stort steg nu. Ska försöka smälta det också :)
    Helena - tack! Och ja, vi måste ses snart.
    Toril - tack! Och bra känt :) Kramen
    Swedish yogini - tack! Ja jag hoppas det!
    Daniel - bara du kommer hit ska jag bjuda dig på både kaffe och en härlig skrattstund!
    L - glad blir jag! Ja det blir nog det.
    Sarapirat - Tack för värmande ord. Kram kram

    SvaraRadera