måndag 13 september 2010

Ny tid

Gomorron. Dagen efter min invigning av mitt alldeles egna yogaställe. Tankarna far. Kroppen är lite motvillig. Men det är ju här, på min egen matta som allt har sina proportioner igen. Där jag möter mig själv. Utan egenträning ingen riktig yoga. För mig. Och när jag imorgon möter de första som jag kommer att prägla men som jag så innerligt vill ska hitta sin väg. Då ska jag kvar upplevelsen av att alla har sin väg att gå. Precis alla. Och jag längtar och jag är förväntansfull. Lite pirrig. Kommer jag att göra det jag önskar? Förmedla en andning som tar sig ner i tårna och upp i ryggraden? En andning som gör all skillnad. ALL. Utan andetaget - inget liv. Och det är där vi hittar kärnan, i kroppen, i oss. Vilka fysiska rörelser vi än förmår, eller inte förmår, så är det andningen som gör skillnaden. Den djupa. I centrum. Drar ner den. Gör ett stilla morgonpass för det är precis vad jag behöver idag. Och förväntan ligger i luften. Och jag andas. Djupt. Och det är grått och småfuktigt ute. Grannens barn studsar och bilarna far. En del löv är gula. Ny tid.

11 kommentarer:

  1. Sannerligen ny tid! och det känns ända hit att du mår bra och att allt kommer bli bra. Förtröstan och andning. Ett andetag åt gången. Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack för att du delar dina funderingar med oss... Ny tid, nya utmaningar, nya chanser... Tänk vilken lycka! Jag är så glad för att få vara med... känner mig tacksam över livet, denna regniga måndagsmorgon... Allt Gott! Marie

    SvaraRadera
  3. God morgon!

    Ny tid syster! Amen :)
    kram
    a

    SvaraRadera
  4. Mäktig bild!

    Dukat för ny tid! Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Hej Annika!
    Vad roligt att du ska ha dina första yogisar, på ditt egna ställe. Du förmedlar andningen jätte bra här genom bloggen, så jag tror att du kommer att klara av det galant.

    Ljus*
    /V

    SvaraRadera
  6. Nina - vilken tur!

    Marie - va fint skrivet. Jag känner också så! Och jag är så glad att ni delar med mig. Kram!

    Syster a - sannerligen ny tid! Kram

    Sue - tack. Och bilden är från min studio :9

    Viralila - Tack för dina ord, exakt vad jag behövde höra idag :) Kram!

    SvaraRadera
  7. åh, så spännande! hoppas att det har gått bra?
    jag är säker på att du är på rätt väg. kram

    SvaraRadera
  8. Härligt att du är igång nu. Stort Lycka till!

    SvaraRadera
  9. Sara - ja det har gått jättebra! Tack för peppande ord från dig jämt. Kram!

    Maria - tack så mycket! Du är också snart igång eller hur? Kram

    SvaraRadera
  10. Ja jag har smygit igång lite. Har ett ställe jag kan hyra per timme så jag kan känna mig för innan jag ev. satsar på större/egen lokal.

    SvaraRadera
  11. Spännande. Skönt med lugn start.

    SvaraRadera