måndag 18 oktober 2010

Bara vara

Så tydligt. Att vi har gått in i vatta tiden på året. Och jag som är där i min ålder också, jag vill bara ta det lugnt. Krypa ihop. Bli varm. Och min yoga, jag kämpar. Jag går upp, jag gör. Och jag fokuserar. Men det vill sig inte riktigt. Att åka till London på torsdag - det blir en utmaning! Och något jag behöver just nu. Fram tills dess - tar det lugnt med mig själv. Jag gör mina egna asanas, som mest handlar om vridningar. Och jag förkortar min serie. En slags otålighet kombinerad med trötthet. Svårt att beskriva. Där är jag. Och frosten på taken har precis börjat droppar ner på trottoarerna. Det är grått. Som sammet. Borde vara vilsamt. Jag försöker observera min egen otålighet. Och bara vara...

9 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Det vänder! Ta det lugnt bara.

    Kramar*
    /V

    SvaraRadera
  2. Känner precis som du.
    En tråkig förkylning blockerar mig och gör mig orolig.
    Inget blir bra.
    Värme!

    SvaraRadera
  3. Vad fint du skriver! Själv har jag vakat magsjuka barn i natt - känner mig helt slut - men tacksam på ett märkligt sätt. Vad är väl en magsjuka?

    Hoppas du får en underbar helg i London!

    SvaraRadera
  4. Det stavas acceptans, det du så vackert skriver om. Och jag vet att du har det inom dig. Njut av yoga och London, på ditt alldeles egna sätt

    SvaraRadera
  5. jag undrar alltid om vi har det i generna. för här är skillnaden och snacket däromkring mycket mindre, givetvis. om hur mörkret förändrar oss. får oss att titta inåt. stänga in oss lite. vilja vara hemma, vilja vila.
    men jag fortsätter att känna på samma sätt som jag gjorde när jag bodde norrut. vill tända ljus och gå i tjocka strumpbyxor och dricka varmt och sova mycket. men det passar liksom inte in här. inte än...

    SvaraRadera
  6. Borde pigga upp dej med en finsk tango!

    SvaraRadera
  7. Ha nu en underbar långhelg i London. Där kommer du säkert att känna "livet i dig". Blev inspirerad & anmälde mig till ett ashtangaworkshop i Karlstad, inte så långt bort som London, men ny input.

    SvaraRadera
  8. Viralila - ja det gör det! kram
    Marika - värme till dig! jag mår fint nu. kram
    Nina - och du! kram
    Alexandra - hoppas ni är friska nu! Tack!
    Yogamamma - tja, det kanske det gör. Acceptans - inte helt enkelt. Om det är det det handlar om :) Ja det ska jag, tack!
    Sara - nej, tjocka strumpbyxor när det är 30 grader varmt kan bli lite svettigt :) Kram på dig!
    Daniel - kan ju inte dansa tango. Än!
    Ulrika - Tack det ska jag. Och jag tror som du. Va roligt att du hittat en workshop för dig! kram

    SvaraRadera