måndag 1 november 2010

Ny asana

Bakåtböjar. Plötsligt är de på något vis på tapeten. Läser om dem. Funderar på dem men gör ändå inga. Så på mailen får jag en "ny" asana av min guru. Som ett svar på en fråga. Som läggs till de andra jag har. Och jag ska göra den med support, dvs ett bolster under ryggen. Och det behövs för att jag överhuvudtaget ska kunna ta mig ner och bakåt. Det är stelt i höfterna. STELT. Och gör ont. Men gör gott. Trots allt :) Och på något vis så kom den där, bakåtböjen... För den blir det. Med mitt stora bolster under ryggen. Kom inte undan! kanske är den en viloposition för en del. För mig - precis tvärtom. Men jag gör den. Höger sida skriker på hjälp. Men jag stannar. Och jag förundras återigen över den fantastiska kunskapen som Zhander och Emma besitter. Och just nu är han i Japan och hon i Australien. Men ändå...jag får ett mail med en asana som jag behöver. Trots smärtan och obehaget så är jag tacksam. Jag gör supta padmasana. Punkt.






Bilden har jag lånat här
http://yogaxtc.com/asana/supta_padmasana.html

6 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Vad fint att du får en asanas och att de tänker på dig. Kanske är det den som du behöver?

    Kramar*
    /V

    SvaraRadera
  2. Får alltid det jag behöver :) Och jag har en hel egen serie plus andra asanas redan men jag skrev en fråga och då fick jag den här i svaret. Känns så fint. Kramkram

    SvaraRadera
  3. åhh vad skönt att ha någon som ger svar :) jag är mera hemma nu i denna asana, till först vilade jag i den , sen kunde jg inte alls göra den och nu gör jag den under "lite mindre obehag". Förunderligt vad kroppen förändras.

    SvaraRadera
  4. Underbart Annika!
    Tänk att världen så ofta synkroniserar med vår själ och våra behov. Jag tycker det är fantastiskt fascinerande. Denna bakåtböjande höst :) Så fortsätter vi att ta våra gemensamma andetag och pyttesteg framåt på yogamattan - härligt vännen!

    SvaraRadera
  5. Spännande med ny asana och jag tror att bakåtböjningar är otroligt kraftfulla. I slutet av sommaren hade jag lätt för "bryggan" men nu är det svårt igen...

    SvaraRadera
  6. jag älskar att ligga med bolstret under ryggen!

    SvaraRadera