fredag 4 februari 2011

Om så bara 5 minuter

Idag tänker jag på en av mina kära bloggvänner, Nina, som alltid är så klok. Och som ofta formulerar det jag letar efter i mina tankesprång. Tidigare stod det på hennes blogg, Yoga varje dag, om så bara fem minuter. Just det mantrat har jag haft den här veckan, som varit tung och lite smärtsam i kroppen. Jag anpassar mig, vill inte tappa bort, men orkar inte så mycket och höger knä har växt till ont i höger sida. Idag ramlade jag på väg till jobbet. Slog runt på blankisen som låg under snötäcket. Och gissa var jag slog i mig... javisst, i höger sida. Är det inte märkligt så säg? Eller kanske inte alls! Men de där 5 minuterna, de orkar jag och de får mig på rätt köl på något vis. Allt det där som förbinder inuti med utanpå, som Ernst kunde ha sagt om han yogade :) Bara 5 minuter...

5 kommentarer:

  1. Mitt onda sitter alltid på vänster sida, konstigt... och Ernst yogar med ord, kanske man kan säga...

    SvaraRadera
  2. 5 minuter yoga kan göra stor skillnad tycker jag! Särskilt när man kommer hem och är trött och stel. Jag gillar även att göra lite yoga i sängen på morgonen för att vakna till och på kvällen för att varva ner.

    SvaraRadera
  3. jag läser och njuter hos dig. har varit lite frånvarande dom senaste dagarna.
    men jag finns här.
    det är lite som när man får ett härligt tjockt brev på posten. jag sitter ner med en kopp varm te. och tar det lungt. läser. en gång. två gånger. fint.

    SvaraRadera
  4. Kära du. Du var inne på det här tidigare också, att "alltid är det nåt". Flow:ets frånvaro, seghet och nån kroppsdel som gör ont. Yogan som inte är sådär lyftande som vi önskar. Ändå känner jag att det är precis som det ska vara. Livet som sätter krokben (och isfläckar) ibland, men att vi ändå lever & yogar oss igenom det. Vi är kloka tillsammans! Kram!

    SvaraRadera