tisdag 15 mars 2011

För att vi vill!

Solen är här. Och den lyfter mig. Men på andra sidan jorden är det tufft. TUFFT. Är en riktigt nyhetsjunkie. Kan inte sluta titta på nyheterna från Japan. Tänker om det var jag. Min familj. Mitt land. Min stad som bara försvann i något svart vatten som dundrar in med 900 km hastighet. Eller att bo nära ett kärnkraftverk. Som går mot en härdsmälta... Går inte att föreställa sig. Helt enkelt. Men jag är ändå glad. Glad för att jag är hel. Men jag tänker på de som har det svårt. Jag skickar mina tankar och böner dit. Tänker att det inte hjälper någon om jag är lessen. Tänker extra på Sue som bor i Japan nu. Tänker att min tacksamhet över mitt liv ändå är bra. Just för att vi aldrig vet när det vänder. Så måste vi tänka och hjälpa till för de som inte har något just nu. Och leva i vårt eget nu. Vi kan ju göra något också. Vi kan skänka pengar och dra vårt strå till den stora stacken. För att vi vill!



Röda Korset

2 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Jag följer också nyheterna och har liknande känslor som du, är på något sätt både ledsen och glad. Jag har tänkt mycket på kontroll, att vi har ingen som helst kontroll över det som sker.

    Kramar*
    /V

    SvaraRadera
  2. Hej. Nej det har vi inte. Så svårt för nutidsmänniskan att ta in tror jag. Vi får be tillsammans och följa med. Skicka hjälp och pengar, det vi kan bidra med. Så tänker jag. Kramar

    SvaraRadera