fredag 12 augusti 2011

Irriterad

Och plötsligt kom det andra saker upp till ytan. Irritationer. Lessamhet över saker. Och jag förstår att det är behandlingen men det känns ändå lite hårt. Min känsla av att vara långt långt borta bara förstärks och jag är ju det. Men på ett annat vis. Alla är så rara. Det är inte det. Det är inuti mig det pågår någon slags strömvirvel av skräp. Som nu nått ytan. Jag blir irriterad på alla goda råd. Jag vill inte, vill jag skrika, när en jättegullig tjej från London säger att jag kan meditera lite. Jag har inte ro för det. Min känsla är att något snart är uppe och ute, vad det nu än är. Imorgon är det sista behandlingen av det jag har nu med oljan, sedan blir det något annat. Jag är varm, svettig och irriterad. Känner ni igen känslan? Ett stort skrik vore skönt :) Plötsligt längtar jag oerhört mycket efter att få prata svenska. Med någon. Så mycket att jag plötsligt gör det, till en tjej bredvid mig på middagen. Alla tycker det låter gulligt och väldigt exotiskt. Inget kommer ut riktigt rätt. Kanske är det tur att jag åkte hit själv. Att det här som bubblar inuti och snurrar kan komma fram och ut? Längtar efter isbitar. Kyla. Regn. Och ni som läser kanske har det och tycker att jag är bortskämd. Ja det kanske jag är, men jag håller på att krypa ur mitt skinn ikväll!

10 kommentarer:

  1. Man kan bara ana vilken lättnad sen när det är över...Testa ge dig ut på stranden och spring hårt tills det känns som att lungorna kommer ut...Fast det kanske är just det du inte ska göra? Bara stilla dig i din irritation?

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig själv från igår kväll. Kanske det är fullmånen (imorgon) som spökar.. Kram

    SvaraRadera
  3. Receptfrittfranyogateket -Ja eller hur? Jag är inte nära någon strand. Springa är det sista jag ska göra. Och absolut inte vara i solen... Bara härda ut och låta det blåsa ut och över :) Tack för dina rader! kram

    Ulrika - ja den kanske också spelar in. Men det här är behandlingsrelaterat... Tack för dina ord! Kram

    SvaraRadera
  4. Tillika blir jag ju glad för din skull, på ett vrickat hjärtligt sätt :) Du har inte åkt till Indien förgäves och din behandling har verkan. Så jag kramar om dej och önskar dej en bättre dag idag!

    SvaraRadera
  5. Hej hej!
    Låt det få komma ut.... skriket. (Och allt det andra) Det kommer kännas mycket bättre efteråt.

    Varma kramar*
    /V

    SvaraRadera
  6. Här kommer en kram till <3

    Och vi har nog alla känt den där ormskinnskänslan någon gång... eller flera;)

    STOR KRAM

    SvaraRadera
  7. Låter som om du håller på att ta dig genom en vägg. Jobbigt!! Härda ut!Bättre på andra sidan :-) Blir det frö tufft så kanske ngr minuters stilla yoga kan hjälpa ändå? Kram! Annegro

    SvaraRadera
  8. Som andra har sagt innan: låt det passera, det är något viktigt som pågår. Distrahera inte bort det med att springa eller nåt annat. Försök att bara vara kvar. Det kommer att passera, och något annat komma i dess ställe. Det var för det här du åkte till Indien, eller hur? Att komma vidare, att lämna något bakom sig, gör ofta ont. En stund. Sen blir det bättre:)
    Kram Carina

    SvaraRadera
  9. det är ju så där det är. som man säger på arabiska, vissa dagar är som lök, andra som honung! typ. gillar det ordspråket. det är ju så det är!
    dynamiskt. du får vara irriterad. det är helt ok. det betyder inte bortskämd.
    kramar

    SvaraRadera
  10. Tack för era ord och ert stöd, det betyder mycket för mig! kram

    SvaraRadera