torsdag 17 maj 2012

Varenda morgon

Vi åkte båda på yogakurs för Z och E i år. Det har vi aldrig gjort tidigare, älsklingen och jag. Han har tränat yoga länge också. Gått många terminskurser för vår första lärare och sedan för mig. Han har gått veckokurser och helgkurser. Men aldrig för Z. Så nu när vi kom hem, var vi helt synkroniserade. Det var en djupare känsla, något jag inte känt tidigare. Jag har åkt med olika vänner, mest med AG min kära yogasyster här hemma. Men vi ses ju inte varje dag som jag och D gör. Och nu, när vi har en komplicerad serie/dans att komma ihåg kan vi faktiskt hjälpa varandra. Varenda morgon. VARENDA MORGON. Det är helt fantastiskt. Och yogastigen, den går vi bredvid varandra, ibland på olika håll som det blir eftersom allt är individuellt. Men det där vi kan dela. Det delar vi nu. Och det är så stort. Jag vill inte vara förmäten, vet att många lever i relationer där oftast en person yogar, oftast kvinnan. Men för oss är det lite annorlunda. Och man måste få säga det som är stort och fint också. Varenda morgon.

D på en bild tagen för 5 år sedan.

8 kommentarer:

  1. Jag tycker det låter så fint. Att dela yogan. Tänk att få yoga tillsammans. Här hemma är det ju bara jag men vi får väl se om det kan smitta av sig. Om inte maken vill tror jag dock inte att det dröjer länge innan dottern hakar på. Hon kommer att bo hemma många år till så det kan bli många fina yogamornar tillsammans.

    SvaraRadera
  2. Det låter också fint, att dela med någon annan i familjen. Tack för dina ord!

    SvaraRadera
  3. Vackert att få yoga tillsammans och smälta samman med varandras energier.Förstår att det känns stort, helst om man varit tillsammans länge finns det så mycket som flätar en samman.<3 Jag är tacksam för att min man är öppen för min värld och har mycket av samma tankar när det gäller livsstil och utvecklar sig när jag utvecklar mig.Det binder oss samman <3 för man ser livet med andra ögon när yogan har tagit plats. Nu när jag går min utbildning så har han pratat mycket om att han också vill prova:)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir ofta så tror jag, man inspirerar varandra :) Tack för dina ord. Kram!

      Radera
  4. Vad fint. Blir glad av att läsa om er väg. :)

    SvaraRadera
  5. Ååååå vad fint Annika, fantastiskt fint. Kram

    SvaraRadera