söndag 8 juli 2012

Nyper mig i armen

Olika alternativ. Vi har tänkt olika om hur vi ska fylla våra dagar med vila men också det där som vi kallar semester. Det där lediga. Som oftast blir när man reser bort. När vi får nya intryck. Och inte har dator eller telefon igång. Nya miljöer. Kanske lite värme. Nya intryck och människor. Utsikter. Haft en dröm om en ö. Vi har varit i Grekland många gånger. Men inte de senaste åren.  Men aldrig på den här ön - Santorini. Har du varit där? Vi reser på onsdag och jag måste nypa mig i armen för att vi hittade ett lågprisflyg dit och ett hotell som kostar lite att bo på en vecka. Klappat och klart. Och jag nyper mig i armen en gång till.

12 kommentarer:

  1. Nej så ljuvligt! Önskar er den bästa av ledigheter och återhämtning! KramKram!

    SvaraRadera
  2. Så himla härligt, njut för fulla muggar! Grekland är underbart, men Santorini har jag aldrig varit på.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Nej, jag har aldrig varit på Santorini. Men vänner säger att det är underbart där.
    Ha det så skönt.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Har bara landat där på väg mot Zakyntos. Låter underbart. Jag ser långa morgonpromenader och en bok i solen....

    SvaraRadera
  5. Underbart! :) Har själv aldrig varit i Grekland men det låter som ett bra val.
    Ha en härlig vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag har bara varit där på ett kort besök när vi tågluffade för en massa år sedan. Vi fick inte tag på något boende så vi fortsatte.

    Ha en fin resa, jag har också blivit lite inspirerad av Grekland på sistone. Jag som är lite anti charter tycker det ska bli spännande och höra om erat hotell.

    Ha en bra resa!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Åå vad bra, det är du verkligen värd finaste du!! coh ibland är det ju så. att man behöver åka iväg för att verkligen ta sig den där semestern. jag försöker jag, i Florens ;) har dock inte varit på den där ön, men det känns fint där - i tanken..

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  8. Vi flyger ikväll, jag återkommer. Må got alla, stor semesterkram!

    SvaraRadera
  9. ah fantastiskt!
    ha det gott!
    kramar

    SvaraRadera
  10. hej där! hoppas ni har det underbart! nyfiken jag :)))

    kramar en lördag, Lycke

    SvaraRadera
  11. Intressant det du skriver om att uppleva saker lite annorlunda när man inte har dator och sådant. Jag tycker att det kan vara så befriande att vara på platser där det inte finns dator. Som hos min mormor. Som när jag är i London. Jag vet inte vad det är,kan det vara att det är så skönt att man kan vara i nuet med sig på ett annat sätt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag vill vara mer här och nu och jag tror som du, ibland är det rent befriande att inte vara nära en dator.

      Radera