söndag 5 augusti 2012

Balanserat

Sista helgen innan jobbet drar igång. Vi har grejat. Men ändå badat. Målat staket. Men ändå slöat. Ibland blir mixen sådär optimal. Och jag vet ju - imorgon börjar jag jobba men har ingen ångest. Ingen söndagskänsla som trycker i bröstkorgen, ingen åherregudnuärsemesternslut-känsla som lägger sig som ett våtvarmt omslag. Nej jag är lugn. Och bara är. Hela eftermiddagen har vi tillbringat med goda vänner vi känt sedan alla våra barn var små. Så enkelt att ses fast det var länge sen. Vi tar bara upp tråden där den var sist. Och jag sitter här framåt kvällningen och tänker - det är alltså så här det känns när man vilat klart? Att man är redo för det andra igen. Det var länge sen. Men det känns bra. Lite balanserat så där som jag önskar att det ska vara. Som helgen varit. Jag tror det svåraste kommer att bli att komma i säng för att jag ska upp i tid för yogan. Men det är veckans utmaning, innan rutinerna sätter sig. Hur har du det efter din ledighet? Har du landat? Eller är du fortsatt ledig? Vilket det än är, önskar jag dig en skön vecka och att vi alla ska hitta den där balansen vi mår så bra av.

10 kommentarer:

  1. kramar,
    idag har jag mediterat tva ganger 45 min. det kanns! och liksom lyfter mig.
    min ledighet kommer snart, i mitten av augusti. och sen ar den val blandad med lite arbetsloshet. men det kanns rikt anda.
    vi far se hur det blir.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh va härligt Sara! Allt blir bra och som det ska tror jag. För dig. Stor kram min vän!

      Radera
  2. Jag väntar fortfarande på att hitta balansen. Har det bra men hoppas på att få in mer träning och framförallt yoga. Själv börjar jag jobba om två veckor efter att ha varit hemma i nästan 1,5 år. Tror det kommer vara med blanda känslor jag går tillbaka. Jag längtar för jag har ett underbart jobb och fina kollegor, men samtidigt lite ångest att vara från lillen så mycket. Men det är väl så det ska vara och HÖSTEN är min årstid. Jag älskar hösten, mörka regniga kvällar och rutiner. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar också hösten. Även om vi inte riktigt är där ännu :) Kram och snart ses vi!

      Radera
  3. Om jag hade ett arbete skulle jag med alla säkerhet haft ångest dagen innan. Kommer inte ifrån det för jag har alltid ogillat fasta rutiner. Inte vad gäller "mina egna" dagliga rutiner förstås men att gå till jobbet kl:07.00 varje dag. Att gå till skolan 08.00 varje dag. Jag vill jobba/plugga när jag själv vill. Antar att det skulle passa mig bäst att arbeta hemifrån och få styra över tiderna som passar mig.
    Nu har jag dock fortsatt "ofrivillig" semester ett tag till. Mannen fick snällt gå till jobbet idag och det känns lite trist men samtidigt är det så livet ser ut. Imorgon börjar lilleman på dagis och då blir det lättare för mig att ta tag i yogan på ett mer disciplinerat vis. Även om jag gjort min yoga relativt regelbundet har jag blivit lite ringrostig under den gemensamma ledigheten. Nu är det dags att se över livssituationen på allvar och sätta upp nya mål och planer inför hösten.
    Ha en härlig vecka du med Annika! :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nog lite som du. Jag gillar egentligen inte kontorstider, har trivts bättre med obekväm arbetstid. Det som är krångligt då är att man oftast jobbar när det "händer" något, som fester, teater och annat. Allt har väl för- och nackdelar helt enkelt! Kram och hoppas din vecka blir fin

      Radera
  4. att komma i säng ja! det är liite svårt för mig med! mannen som börjat jobba, elektrikern som kommer tidigt och byter all el i huset, kaos o stök, men man mixar, precis, jag håller balansen någotsånär. du har kommit långt kära du ****

    kramar Lycke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du vet jag hinner knappt stava till ordet balans så rubbas något :) Allt svänger men inte med så stora svängar längre i alla fall. Stor kram min vän!

      Radera
  5. Det dör med att känna att `usch nu är det måndag imorgon´, så kunde jag känna förut. Men nu har jag vågat ta klivet att byta inriktning i livet och nu känner jag inte så längre. Så bra att du också lever ditt liv just nu utan att känna så. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. För att vara helt ärlig; det kommer och går. Skönt att du hittat rätt riktning för dig. Kram!

      Radera