torsdag 23 augusti 2012

Planetary Yoga

Jag vet inte hur du ser på planeternas inverkan på dig och din kropp. Jag börjar bli mer och mer intresserad ska jag villigt erkänna. Hittar det här från Planetary Yoga och det är ju klockrent. För min del. Över hur jag har det just nu:

“Do you feel like there is something going on that you can't quite put your finger on? The hidden aspects of the planetary influence are in effect at this time. Ketu represents the past. It is now transiting the eclipse point and activating it this month. There is a Kal Sarpa Yoga in effect also, with all the planets hemmed in between the nodes of the Moon, Rahu and Ketu. This is a slippery time, where compulsions and events might not seem so clear. Things are being worked out on a subconscious level. Rest assured that they are being worked out, though it might feel like you’re on a stormy sea, trying to stay steady. Yesterday and today (Weds and Thurs) the Moon is also with Mars and Saturn in Libra, which creates more emotional tension on top of this churning effect.”

Ja ja ja, det finns många oseriösa inom det här området. Men det finns också kunskap. Lika gammal som yogan. Och för min del önskar jag mig bara en bra bok. Zhander skriver lite grann om det i sin bok Shadow Yoga – Chaya Yoga. Men nu önskar jag mig mer. Någon som har tips?

6 kommentarer:

  1. Jag vet knappt något alls om planeter och är bara måttligt intresserad av månen. Astrologi känns också smått ogripbart. Inte så att jag förkastar eller fnyser. Absolut inte. Men jag är bara inte intresserad (ännu). Däremot tycker jag det är intressant det du citerar, för det skulle ju förklara en del om mina besynnerliga känslor just nu ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte faktiskt på både dig och mig när jag läste det :) Jag tror man kan hitta mycket här och jag är plötsligt väldigt intresserad. Kram!

      Radera
  2. Tack för boktipset! Läste lite om den och den verkade intressant så det blev ett snabbt besök på Adlibris där boken hamnade i kundvagnen. ;)
    Själv har jag tyvärr inga tips eftersom jag precis som Nina inte hunnit komma att intresserad mig för planeterna ännu.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den boken är oerhört tät, jag har läst den många gånger. Första gången blev jag nästan lite besviken, jag förstod verkligen inte allt som stod där. För varje gång jag gått kurs för Zhander har det klarnat lite. Han har verkligen destillerat innehållet och det finns inte ett onödigt ord tror jag i den boken. Kram!

      Radera
  3. http://timmiller.typepad.com/blog/

    SvaraRadera