måndag 3 september 2012

Åh yogan

Åh yogan. Åh andetaget. Åh mina elever. Ikväll hade jag två grupper för första gången sedan sommaruppehållet. Och jag ser ju hur väl de behöver yogan. Någon berättar om olika sätt hon själv hittat till att lindra smärta i sin kropp via yogarörelser, under sommaren. En berättar att hennes sjukgymnast sagt att nu behöver du börja med yogan igen! Och sådär fortsätter det. Vi har teori.  Vi pratar andning. Vi yogar. Och fokuset är totalt och jag känner mig glad och lite rörd. Tänk att jag tror nog att jag gör något rätt. Trots allt. Trots tvivel och annat i mig själv. Jag är på rätt ställe när jag står i min shala. Så enkelt. Inte krångligt alls. Åh yogan!

8 kommentarer:

  1. Härligt! Och du som kände tvivel...Gott!
    Carina

    SvaraRadera
  2. underbar känsla jag verkligen unnar dig. och är säker på att du gör rätt..önskar jag var där..

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  3. Så härligt!
    Du är absolut på rätt ställe, inget tvivel där!
    Ljus!

    SvaraRadera
  4. Jag fick den äran idag. Att bli undervisad av dig. Det var helt underbart och jag känner ett underbart lugn. TACK!

    SvaraRadera
  5. Åh vad jag är glad åt era värmande kommentarer. Jag bugar och bockar och säger tack och rodnar lätt :)

    SvaraRadera
  6. och åh annikan!
    du är fin!
    kramar från ganska nära

    SvaraRadera