fredag 12 oktober 2012

Musikens helande kraft

Det finns ett oslagbart sätt att höja sin energi på. Musik. Hur mycket vibrationer och energi som byter plats kan man bara spekulera runt. Men igår kväll såg jag Eva Dahlgren. Jag har gillat henne sen 70-talet och ja, hon håller än. Mer än så. Hon har utvecklats till en humoristisk person med stort hjärta som engagerar så för att hon är äkta. Rakt igenom. Och hennes musik. Jag svävar fortfarande. Och vilken boost just när jag behövde det som mest. Och ja, situationer kvarstår. På jobbet. På andra ställen. Vi segar oss sakta framåt och det blir kanske ett steg fram och ett halvt tillbaka. Men ändå. Och jag och älsklingen har planerat in roliga saker varje vecka nu. En grej i veckan där vi bara är och tankar energi. Som igår kväll. Och det är bättre än mycket. Och när hon står där och sjunger ut sin värme - när hon säger att vi delar just det här ögonblicket som inte kommer igen, ja då är det yoga. Igen. Och igen. Och jag är glad ända in i hjärteroten. Skön helg önskar jag dig!

7 kommentarer:

  1. Härligt med Eva Dahlgren, hon var en livlina för mig för längesen..Önskar att du får en härlig helg & mycket vila! Kram

    SvaraRadera
  2. tank, jag som lyssnade pa henne pa youtube igar kvall, och det hander inte sa ofta!
    fint att ni har planerat in egentid for varandra.
    kramar till dig

    SvaraRadera
  3. Ja, Eva Dahlgren är fantastisk. Jag har sett henne flera gånger och aldrig någonsin blivit besviken.
    Helt otroligt mycket ger hon.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Låter underbart! Och Eva är yoga för öronen ja. :)
    KRAN!

    SvaraRadera
  5. härligt härligt. så skönt att höra och jag tycker också hon står sig än hon Eva. tycker fasligt mycket om hennes texter, man känner igen sig så mycket. musik överhuvudtaget är verkligen något som helar och ger energi långt långt in. bra tips, ska leta rätt på fin musik till mig o Liten i eftermiddag. tack för orden, de värmde. bättre idag..sov som en tok inatt..

    kramar mot helgen, Lycke

    SvaraRadera
  6. Åh vad trevligt, ja Eva D har ju funnits med hela ens liv, känns det som. Åtminstone sen musik började bli riktigt viktigt. Och så kloka ni är som hittar på kul saker:)
    Tack detsamma!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  7. Visst kan musik ge sådana stora upplevelser. Några av mina största upplevelser i livet har varit kopplade till musik. Jag har varit på konserter, och även på dansföreställningar med vacker musik, där jag har fått tårar i ögonen för det har kännts så stort. Kram

    SvaraRadera