fredag 19 oktober 2012

Skratta dig glad

Dis och duggregn. Mjukt mörker. Kaffe på sängen. Vilar mig vaken. Om man nu kan göra så. Idag ska jag åka till sjukhuset och få ett slags EKG som jag ska bära på i två dygn. Det känns bra att bli undersökt. På ett sätt. På ett annat känns det mer som att vad krånglar jag för? Det kan ju inte vara något att bry sig om. Inte tillräckligt stort. Den där känslan, den jobbar jag mycket med nu för tiden. När det handlar om mig. Inte när det gäller andra. Jag vet att jag skrivit om det tidigare, att jag har ett slags andra regler för mig själv. Och ibland aktualiseras de. Nu tänker jag så här - så skönt att bli utredd och det är förmodligen inget alarmerande på något sätt men det är bra att utesluta saker. Jag ska strax åka och jag är glad åt en mängd saker. De håller jag i minnet. Och att jag var på en helt makalös föreställning igår. Peter Carlsson och Blå grodorna. Han slog knock out på mig med sin äkta glädje. Som en stort barn. Där jag kände att allt är möjligt. Men framför allt så är det skönt att skratta. Vilken terapi egentligen. Med det vill jag önska dig en riktigt skön fredag och helg. Och skratta så mycket du kan. För det läker en hel del. Framför allt så hittar man den sanna glädjen i sig. När skrattet bubblar och vill ut. Skratta dig glad.

7 kommentarer:

  1. Vila sig vaken - så fint!
    EKG-grejen är en trygghet att få gjord och jag tycker det är bra att du följer dina regler för andra nu ;)
    Kram bästa Annika och Ha en ljuvlig helg sen!

    SvaraRadera
  2. Skrattet är underbart! Och så läkande.
    Önskar dig lycka till med EKG't och hoppas att du får en positivt besked efter dagarna två.
    En mysig helg tillönskas dig med!
    Stor KRAM!

    SvaraRadera
  3. Känner igen mig såväl att ha andra regler för mig än för andra. Strängare mot mig själv än andra. Det är dumt!
    Hoppas allt är bra med ditt ♥ så du kan släppa taget om det.
    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Lycka till med EKG't! Jag har också gjort det för några år sedan. Det var "bara" stress.
    Skratt...ja, det är jag ju också allt mer inne på. Även då det inte löser något så förlöser det. Stor Kram!!!

    SvaraRadera
  5. Ja tänk, skratt är det bästbästa för kroppen!! Ger de bästaste vibrationer som gör sån nytta i hela oss och som dessutom gör oss ännu lyckligare och nöjdare efteråt. Vilken vinst!!!!
    Lycka till med lilla hjärtat idag!
    Kram!!

    SvaraRadera
  6. mmmm.
    jag alskar att skratta tills jag grater.
    kanner sig som en urvriden, lycklig trasa efterat. nastan mer intensivt an det intensivaste yoga passet eller dansklassen. nja...nastan! :)
    kramar

    SvaraRadera
  7. Känner igen det där att ha en särskild uppsättning regler för mig själv. Och så underbart skönt att skratta!
    Lycka till med apparaten.
    Kram Carina

    SvaraRadera