söndag 23 december 2012

Från mig till er alla ♥

Jag har en yogaplats. Där jag har ljus, blommor och saker som är viktiga för mig. Bilder. För yogan. Men just nu är den platsen upptagen av en hemvändande unge. Hon sover där. Och det gör mig så innerligt glad när jag ser henne snusa och jag tassar upp. För det gör ingenting. På något sätt. För min yoga. Den bor ju inte i en plats. Den bor i mig. I hjärtat ♥. Så jag gör yoga på köksgolvet. Lite trångt men det går. Jag andas. Jag gör. Jag är. Helt enkelt ett med min yoga. Var jag än är. Behöver egentligen ingen rökelse, inga ljus, inga speciella kläder. Inget mer än mig själv. Är inte det fantastiskt? Egentligen. Och den där friden. Den där känslan när yogan är gjord på morgonen och allt kan starta. Början på min dag som jag önskar att den skall vara alla dagar. Som det inte är. Men oftast.  Vår lilla Buddha i trädgården, den är helt översnöad, men ändå, den finns där ändå. Friden går ändå inte att missta sig på. Och från djupet av mitt yogahjärta önskar jag dig en riktigt God Jul.

22 kommentarer:

  1. Nej, yogan kräver ingen annan plats än hjärtat. Likadant tycker jag det är med julen. Det behöver få komma inifrån. Kram och innerligt varm julhälsning till dej och familjen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller helt med dig. Och tack och jag skickar varma julkramar tillbaka till dig och din familj!

      Radera
  2. God Jul och Gott Nytt År till dig och ditt fina yogahjärta som du delar med dig av <3

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack! Från mitt hjärta till ditt - god jul!

      Radera
  3. En underbart God Jul önskar jag dig och de dina. blir så glad och lugn av orden dina. känns som om det där är det viktigaste i år. att hitta lugnet och harmonin i oss själva, och tillsammans med andra. blev själv sjuk så fort mannen fick semester. ligger under filtar sen nån dag. men det är bra, jag känner in, släpper taget, det behövdes..mmm

    julkramar Lycke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Julkramar till dig Lycke! Vila nu och bli frisk. Och tack för dina ord!

      Radera
  4. Härligt! En riktigt god jul önskar jag dig! Kram

    SvaraRadera
  5. varmaste julkramarna tillbaka,
    fint när familjen är samlad,
    njut av det, det gör jag!

    och sen, andas jag,
    försöker stanna till ibland och se att andningen sker, att jag inte flyger iväg i förväntan och stress.

    kärlek!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh Sara så gör vi. Njuter av familjen och ett andetag i taget. Varma kullrande!

      Radera
    2. Julkramar ska det stå ;) Himla telefon!

      Radera
  6. Tack! Och en God Jul till dej!

    SvaraRadera
  7. God Jul till dig Annika! Jag hoppas att vi "ses" lite mer under nästa år än vad som varit nu. :)
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag också! Hoppas allt är bra med dig och familjen! Varma kramar och god fortsättning!

      Radera
  8. En härlig och fridfull jul önskar jag dig, Annika:)
    Kram Carina

    SvaraRadera
  9. God Jul Annika!

    Håller precis med dig om yogan. Den finns inom en och flödar runt i ens kropp, så man har liksom alltid "med sig" den :)

    Njuter av stillheten, med en kopp chai te. Barnen har tassat iväg till sina rum och pysslar med sitt.
    Jag sitter i fåtöljen, skall precis läsa en av de fina yogaböcker jag fått i julklapp.

    Känner ett underbart lugn ❤

    Kram och tack för all inspiration , både här och på din lchf-blogg!
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mia för dina rader. God fortsättning!

      Radera
    2. Välkommen hit skulle jag säga också :) Kram!

      Radera