söndag 16 december 2012

Musikhjälpen = yoga i praktiken

Yogans första steg. Hur ser du på andra. På din omvärld. Och det här med att hjälpa andra. Man kan göra det på så många sätt. Med handlingar och bra bemötande. Med respekt. Men ibland behövs det pengar. Också. Som nu. Musikhjälpen är en helt fantastisk företeelse och idag är sista dagen de sitter i glasburen på ett torg i Malmö. Jag tänker att det är precis så yogan fungerar i praktiken. Den här veckan med godhjärtade människor som skänkt allt mellan himmel och jord, det har gjort mig glad varje dag, fått mig att gråta varje dag för att jag är så lättrörd. Som grädde på moset har vi fått höra alla musikönskningar. Och ja, jag har önskat flera låtar, men känner att man kan göra så mycket mer. Barn skänker sina julklappspengar, sina månadspengar, vad väntar vi vuxna på? Egentligen? Idag är det sista dagen för Musikhjälpen, men nästa år, kan inte vi yogisar dra ihop pengar tillsammans? Som vi gjorde med eventet för Karin Björkegren Jones när det gällde att samla pengar till Bröstcancerfonden. Det här med att yoga för andra. Allt blir större.  Jag tänker att om det blir ett Musikhjälpen nästa år, då lovar jag att dra igång det hela. Är du med då?

6 kommentarer:

  1. Jag kommer att yogajärnet, underbar tanke och ide!
    Robert

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Ja själva idén är fantastisk och det är ju egentligen bara att haka på.

      Radera
  2. Jag är med. Här hemma har vi till och med bestämt att boka hotell och åka och lämna pengar personligen. För att barnen vill. De sålde varm choklad på stan i lördags på eget initiativ och samlade ihop 1643 kr. Stolt mamma är jag och så innerligt glad för deras glädje och vilja att hjälpa andra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow! Du kan verkligen vara stolt, vilket initiativ! Gör mig glad i hjärtat att höra, tänk vilket hopp det ger för framtiden när barnen är så generösa och vill hjälpa andra. Stor kram

      Radera