fredag 1 mars 2013

Lite håglös

Tomheten. Och en liten släng av håglöshet mitt i alltihopa. Orden rinner mellan fingrarna. Det är grått ute. Jag har svårt för övergången mellan vinter och vår. Hur gärna jag än vill att det ska vara annorlunda. Hur gärna jag än vill skrika hurra när ljuset återvänder. Varannan dag är det skönt och glatt och varannan något helt annat. Lite segt men jag känner igen det. Låter det vara. Tänker tanka energi i helgen med goda vänner. Sitta på trappen med min älskling och dricka kaffe. Skön helg önskar jag er!
 

10 kommentarer:

  1. Är det inte ofta så när våren knackar på. Det är omväxlande både ute och inne, så att säga?! Skön helg önskar jag dej med, kram!

    SvaraRadera
  2. Jamen det är ju precis så det är, vare sig det är vår eller nåt annat så är livet en vågrörelse. Upp och ner, ljust och mörkt. Och hur gärna man än vill behålla ljuset för evigt så fungerar det visst inte riktigt så. Och så klok du är som bara är i det här och vet att det går över. Snart är du på vågkammens topp igen. En riktigt skön helg önskar jag dig/er.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Hej fina Annika!

    Det är kanske så livet är, inte bara våren. Upp och ner liksom och man får flyta med utan att göra för mycket motstånd ❤

    Skickar en stor cyberkram och en massa ljus energi och kärlek ❤
    Kraaaaam
    Mia

    SvaraRadera
  4. Hej där vännen! känner så igen mig. har också lite svårt för just den här årstiden, det liksom kryper i kroppen och jag blir ömsom deppig ömsom glad..men den där oron. tycker mycket bättre om när våren och sommaren väl är här på riktigt..och så alla sjukor vi haft i vinter. är så vansinnigt less på all denna feber och snuva och allmänna risigheten. men man måste få känns så också, och vara i det som du säger. man har ju lärt sig att det vänder förr eller senare liksom..
    här blåser det råkallt och snöyrar ute. jag ska trösta mellanbror som har tråkigt..
    kramar Lycke

    SvaraRadera
  5. Så rätt ni har, livet och våren går upp och ner. Tack för stärkande peppande ord. Kramar från en solig söndag!

    SvaraRadera
  6. Det känns som att det inte bara är jag. Det känns som att det finns en allmän seghet, en allmän håglöshet i energierna just nu. På ett yogapass häromdagen suckade vår lärare "oj oj oj" när hon kom in i rummet, och sade sedan "det är tungt idag, vi får lägga om lite i vår yoga och vara mjuka mot varandra". Så fint. Älskar yoga. Ja, det vet du ju redan <3

    "Supportive energy in the room" som samma lärare brukar säga. Jag säger "supportive energy in the blog" :) Om shanti, med allt vad det innebär!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Supportive energy in the blog - så fint! Och det är ju prcis så det känns här. Tack!

      Radera
  7. Åh vad jag känner igen mig i det du skriver. Bor i norra delen av vårat land, där den mörka tiden är allför lååång! Precis som du så upplever jag våren så - vintern är en enda lång tid av uthärdande där man försöker fylla dagarna så gott man kan för att få tiden att gå. Och sen när våren kommer trevande så letar sig även glädjen över ljuset sakta men säkert fram. Det bästa är dagarna när man känner lyckan bubbla inom en! Men inställelsetiden är som en berg- och dalbana. Men trösten är att den bästa tiden väntar nu! :) Passar förresten på att säga; Vilken fin och inspirerande blogg du har! :)

    Kram // Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Malin och välkommen hit!
      Jag gillar vintern men har svårt för själva övergången då jag ibland vill krypa ur mig själv. Vi är snart där, eller hur?
      Kram!

      Radera