måndag 4 mars 2013

Lugnet efter lugnet

Lugnet före lugnet. I söndags styrde vi bilen mot det japanska badet Yasuragi, som ligger utanför Stockholm. Vi bodde över tills idag och åkte  hemåt vid lunchtid.  Det var mitt fjärde besök och jag tröttnar inte. Och den här gången kom vi inte för att stressa ner. Inte för att slippa det yttre och inre tjattret så mycket, som att bara vara. Söndag - vilken bra dag att vara där. Vi var få personer. Fick verkligen plats. Och vi låg i de varma källorna utanför huset, under tak men med den kalla luften som fick allt att ånga. Såg solen sänka sig från en jeansblå himmel ner till ett rosa och sedan rött skimmer. Och skymningen som tände alla lampor runtomkring. Jag vet inte när jag varit så lugn som nu. Och här var det som att sjunka ner en nivå. Att kliva ner ett trappsteg. Att sitta och tvätta sig, vilken otrolig skillnad det är mot att stå upp. Och lugnet som lägrar hela kroppen och sinnet. Själen. Vi gick från ett lugn till ett lugnare lugn. Första gången jag känner det hända på det här sättet. Och så vilsamt. Så oerhört läkande. Vi åkte i ett lugn och klev ner i ett ännu mer stillsamt lugn. Och allt för att fira vår kärlek som just idag har 30 år bakom sig av skratt, glädje, utmaningar, tuffa tider, gräl och försoningar, kärlek och värme. Lugnet efter lugnet är att rekommendera.

Jag har lånat bilden från ICA:s hemsida om erbjudanden kopplade till Yasuragi.

13 kommentarer:

  1. 30 år! Så vackert! Lugnet efter lugnet, vilken himla fin present ni ger till Er <3

    SvaraRadera
  2. Mjukhet.
    Är ordet som dyker upp jämsides med lugnet.
    Fina ni ♥

    SvaraRadera
  3. Hej fina Annika!

    Yasuragi är ett ställe som jag drömt om att åka till många gånger, det verkar helt underbart...just lugnet och det enkla, vackra. ❤

    30 år..underbart!

    Stor tisdagskram
    Mia

    SvaraRadera
  4. Grattis till era 30 år tillsammans! Och vilket fint sätt att fira det på. :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till er 30-åriga kärlek <3 Underbart!! och jag måste ta mig till Yasuragi det verkar helt fantastiskt!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Åh så skönt det låter, och grattis till jubileet:)
    Kram från Carina!

    SvaraRadera
  7. Tack och kram till er som lämnat några rader!

    SvaraRadera
  8. Ååh grattis till er fina kärlek. visst blir den på vis vackrare med åren. när man genomlevat mycket ihop. och hur fantastiskt underbart det lär med det där badet..lugnet efter lugnet..ååh om man fick uppleva det en dag. men jag är påväg åt rätt håll igen även jag. har tagit närmare kontakt med andligheten igen. hand i hand vill jag gå med den..

    kramar en onsdagkväll, Lycke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir den, lite repad men starkare. Skönt att du är på väg min vän!

      Radera
  9. och tusen tack för orden om klänningen ! jag hittade den på tradera där jag funnit så många andra. alla mina finaste, mest älskade, har jag hittat där. en riktigt solgul färg. lyckogul..

    kramar igen, Lycke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske måste börja titta in där! Kramar!

      Radera
  10. mmmmm
    låter härligt! skulle gärna ligga i ett varmt bad just nu, jag fryser fryser fryser...
    (det må vara så mycket varmare här utomhus, men inomhus ca 15 grader när vi inte eldar. brrrr)

    kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du blir varm snart Sara! Kramar

      Radera