onsdag 27 mars 2013

Mitt påskägg till er


Jag gillar julen. Jag fullkomligt älskar julen. Men påsken har en mer glidande betydelse för mig. Kravlös på något vis. Jag köper en bukett tulpaner, en kruka med små påskliljor. Och det räcker. Kanske några glittriga ägg från Indiska att hänga i riset. Jag blir nöjd. Man kan pynta och pyssla hur mycket som helst. Förr gjorde jag det mer när barnen bodde hemma. Nu är jag tillfreds med det lilla. Imorgon bitti åker vi med barn och barnbarn till våra ungar som bor och pluggar i en annan stad. Firar att vi får vara tillsammans lite grann. Några dagar. Jag längtar fast det är redan imorgon. Så redan nu passar jag på att önska er alla en skön påsk. Lugna och fina dagar. Sol. Djupa andetag. Lite yoga. Kanske någon annan träning. Vad ni än önskar er, det önskar jag att ni får. Jag lägger era önskningar i mitt alldeles imaginära påskägg till er. Glad Påsk!

12 kommentarer:

  1. Glad påsk till dig också! Hoppas ni får det riktigt fint ihop med barnen. Vår äldste son kommer hem från Norge över påsk, och vi gläder oss åt det.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vi har haft det underbart! Hoppas sonens besök blev lika härlig. Kram

      Radera
  2. Glad påsk till dig också finaste Annika

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Glad Påsk!
    Jag "glömmer bort" att det är påsk på något vis, det är synnerligen kravlöst hos oss. Inget pynt, inget gult... eller jo, jag hittade en söt liten kyckling -med en punkig tuppkam- i köksfönstret när jag kom hem idag, made by dotter ♥ Känns som att det är komplett så ;)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En punkig kyckling låter perfekt! Kram!

      Radera
  4. Glad Påsk till dig med Annika. Jag har också köpt tulpaner och liljor. Satt nytt tyg i kökssoffan och vårgardiner i köksfönstret. Här i soffhörnet tänker jag fira påsk,... galet förkyld :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter finfint förutom förkylningen! Hoppas du mår bättre snart!

      Radera
  5. Åh vad fint! jag älskar när du visar lite hemifrån er också!!! har inte heller någon stor kravkänsla inför påsk. lite fjädrar i riset och godisägg åt barnen..de har liksom vant sig vid det lilla och det är fint! tycker om påsken jag med kanske just därför..och så är det ju våren som knackar på. helt underbart soliga dagar. hoppas ni har också! och jag hemmatränar lite igen..måste för min onda rygg. bra beslut..
    jättefin påsk till dig och de dina ***


    kramar Lycke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Skönt att ryggen får sig lite träning och hoppas påskdagarna varit som du önskar! Kram kram

      Radera
  6. Glad Påsk till dig med Annika! :)
    Här är det extra färgglatt i år och det piggar upp. Påminner mig om att jag borde köpa hem blommor oftare.
    Hoppas att du får en härlig helg med barn och barnbarn!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det blev så härliga dagar. Ja färg är en del av det vi behöver som mest just nu tror jag! Kramar

      Radera