tisdag 26 mars 2013

Välsignelsen

Läser så underbart hos Nina. Om blisset. Den där välsignelsen. Som kom över mig igår kväll. Den där ordlösa. Den där gigantiska kommunikationen inombords och utanför. Ibland är den påtaglig. Ibland frigör den så mycket glädje och energi att hjärtat vidgas och får mer plats. Inuti. Tillsammans med andra. Igår kväll höll jag i exakt varje andetag för mina grupper. Fokus och koncentration. Men också att underkasta sig. Att låta någon annan styra andetaget. En timme i veckan. Kan tyckas lite men gör all skillnad i världen. När man böjer huvudet. Jag vet det. Jag vet det utifrån min egen erfarenhet. Svårare är det ibland att förmedla det till andra. Igår hoppade jag. Jag tog steget och styrde helt och fullt, gick igenom det noga innan. Och det hände. Välsignelsen la sig som en leende nivå i hela rummet. Det är yoga. YOGA.

3 kommentarer: