måndag 15 april 2013

På torsdag!

Några gånger har jag lyft hans blogg. Många gånger har jag länkat till honom på FB. Jag har sett klipp på youtube och jag har sett någon intervju för något år sedan. Och igår. Igår var han med på Babel på SVT. Kristian Gidlund. Hans blogg - I kroppen min - kommer ut som bok på torsdag. Jag har förhandsbeställt den. Trots att jag redan läst allt. För jag vill hålla den i handen. Bläddra. Läsa om vissa partier. Kanske mest det om hur han föreställde sig sin död. Och hur mycket en människa kan ge som är dödssjuk. Ja, vi ska ju alla dö. Men vi är många som inte lever med en utmätt tid. Som han gör. Och ändå, ändå, hoppas vi på ett mirakel. Men hans lugna blick och kloka ord i gårdagens tv-program gjorde att man känner att han vet var han har sig. Men han vet inte vad som kommer. Som ingen av oss gör. Hans vackra språk och infernaliska livslust. Han kärlek och längtan. Har du inte läst honom tidigare så kika in här. Eller beställ hans bok. På torsdag kommer den! För dig som bor i Stockholm kan du möta honom på Akademibokhandeln på Mäster Samuelsgatan.

Bilden har jag lånat från Akademibokhandelns sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar