fredag 5 juli 2013

Min själs trädgård


Den här trädgården som vi haft i snart 25 år, men som jag bara skött om på somrarna. Jag börjar växa in i den. Jag ÄLSKAR den. Den talar till mig utan ord. Den ger mig kraft. Den ger min själ näring. Så glad att vi har någon som sköter om den när vi är borta. Och något att återvända till. Läste någonstans att den som har en trädgård, har alltid något att vårda och åldras tillsammans med. Det är vackert så. Min själs trädgård.
Vita krolliljor, aldrig sett dem förut.

Mest den här rosa varianten som i år kom med två färgställningar i rosa.
Buddhan inköpt i Indien har stått i regn och rusk, snöstorm och hagel. Lite nöjdare nu i värmen!
Vet inte vad den heter den här gula blomman som står som i givakt. Alltid funnits i trädgården.
Spirea spirea
Buddhan vi fick av får trädgårdskille
Öpnna grinden och hälsa på mig när du har vägarna förbi!
 

14 kommentarer:

  1. Vad vacker din trädgård är!
    Den gula blomman heter praktlysing: https://sv.wikipedia.org/wiki/Praktlysing

    SvaraRadera
  2. Njutning!
    Och jag tycker om tanken att åldras med sin trädgård <3

    SvaraRadera
  3. åh, så vackra blommor! vilket litet paradis det verkar vara där, och med buddhan.
    vill lära mig blomnamn, har glömt så många...kanske hittar en bok om sveriges flora på någon loppis i sommar.
    skulle så gärna svänga förbi, men inser nu när jag läser här att du förmodligen är i kroatien (låter fantastiskt!) när jag är i sverige, stämmer det? när kommer du tillbaka?
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. I början på augusti Sara, är du kvar då?? kramar

      Radera
  4. Åååhh..vackraste trädgårdsbilderna! och tankarna om den så sanna och som jag tänker det jag med som är alldeles trädgårdstokig alltsomoftast. just nu mest trött, en fredag..längtar att mannen får sin semester om en vecka. så kanske man får lite husmorssemester själv (ler)

    kramar längs vägen, Lycke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Jag tänker att du och jag är ganska lika med våra trädgårdar :) Kramar och hoppas du får lite ledigt snart!

      Radera
  5. jag flyger tillbaka den 31a juli... :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åååh, någonannanstans någon gång! Men ha det fint här i Sverige. Stora sommarkramar!

      Radera
  6. men guuu vilken trädgård du har!
    och jag tänker att den är så mycket du...och så har vi aldrig ens träffats.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bästa fröken Blund, det var en underbar komplimang. Tack!

      Radera