torsdag 30 januari 2014

Yang Wood Horse

Gott Nytt År! Man säger att 31/1 - 4/2 träder vi in i nästa år som är Yang Wood Horse enligt kinesisk astrologi. Vi kommer från två år med vattenelement och det här året vi träder in i morgon sägs bringa extra mycket energi. Förmodligen är det den största  förskjutning av energierna på hela 60 år  som nu visas under det kommande året. Övergången från två  vattenår av djup introspektion till den snabba spurten av utåtriktat driv som trähästen ger, lovar att det kommer att hända saker. Och det kommer att gå snabbt. Fulla av optimism och övertygande inspiration kommer vi att vägledas in i kraftfulla och givande omständigheter. Låter som vårt alldeles egna år eller hur kära vänner? Jag tyckte att jag hoppade långt och utan skyddsnät förra året. Bara att fortsätta alltså. Hur tänker du?

 

6 kommentarer:

  1. Jag hoppar också!
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Men visst har man kunnat känna att det är grejer på gång! Länge har jag känt att jag väntar på att det ska lossna, väntar på något, väntar på fart! Det djupa och tänkande har jag gjort klart nu, tycker jag :-) Nu är det bannemej dags för lite action. Tack för inspirerande ord!

    SvaraRadera
  3. ja, varför inte liksom...slutade ju nyss fega och då blir det hoppa av!!!

    SvaraRadera
  4. Jamen då så! Nu hoppar vi!

    SvaraRadera
  5. Förra året hoppade jag kanske inte direkt, men jag lärde jag mig att cykla utan stödhjul. Så detta år blir det till att "hoja" vidare i full fart. Tjoho!! :-)
    Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ann, det är rätt väg att gå. Och inställning! Lycka till!

      Radera