torsdag 17 april 2014

Jag och pyntet

Jag och pyntet. Jag älskar att pynta. Och med det menar jag inte mycket. Bara lite grann, just det där som känns fint just nu. Har man ett litet barnbarn som ska komma på middag imorgon blir det lite extra roligt. Men inte bara för henne, för oss, för mig också. Har alltid varit sådan sedan jag flyttade hemifrån. Haft små julgranar när jag var ung och singel. Lite påskpynt och vackra ägg.  Som man vill. Alldeles kravlöst men ändå så himla roligt. Affären Indiska är en guldgruva för mig som också gillar lite bling. Idag kan jag känna att jag är en utdöende art men jag står för det :) Gillar att småfixa, inget stort så att man bryter ryggen och bara blir trött och känner krav och annat man inte valt. Nej, det självvalda är det bästa i min värld. Vad det än gäller.
   Det duggregnar, smågrått och ändå har vi allt framför oss i form av ljushet och värme. Jag har skött min bokföring, deklarerat idag som en duktig småföretagare, varit på banken och satt in alla kontanter jag fått för min bok (och det var ju en upplevelse i sig, att det är så svårt att hantera riktiga pengar på en bank, i stället för virtuella medel...). Promenerat på stan, ingen rush. Träffat gamla vänner och haft tid att prata. Ätit finlunch med mannen. Kommit hem i god tid och ikväll ska jag baka lite inför de gäster vi har imorgon och på påskafton och det är gott att leva just nu. Var du än är, vad du än gör - jag önskar dig en fridsam påsk med extra allt! Må väl.

6 kommentarer:

  1. Jag gillar också att pynta.
    Mina killar är så kreativa och lägger alltid till något speciellt.
    Det är extra kul tycker jag och peppar mig att göra mera.
    Stor Påsk Kram

    SvaraRadera
  2. Här blir det en lugn påsk hoppas jag. Påskbuffé hos grannarna i kväll och sedan tar vi det som det kommer resten av påsken.
    GLAD PÅSK!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker också om att pynta. Ett tag brydde jag mig inte så mycket om det, men sedan W kom till oss har det blivit något annat. Det är roligt att klä påskriset med färgglada fjädrar, ägg och påskkärringar. Och köpa hem lite påskliljor och andra blommor med fina färger. Jag blir glad av allt detta. Det lyser upp i hemmet. :-)
    En stor varm påskkram!

    SvaraRadera
  4. Skönt att vi är några pyntare som träder fram :) Kram på er!

    SvaraRadera
  5. Önskar jag var lite mer pyntig, men jag förstår att njuta hos dem som får till det!
    Kram och må väl du med ♥

    SvaraRadera