lördag 12 juli 2014

Fick ett mail (igen)

Jag fick ett mail i morse som fick mig att gråta lite, kände hårstråna på mina armar resa sig i givakt. Alla mina tvivel, alla mina svårigheter och trassel som jag tog mig igenom när jag bestämde mig för att löpa linan ut och ge ut boken, var värt det när jag får ord och tankar på det här sättet från någon som läst. Jag delar det i mailet som inte går att härleda till vem som skrivit det, det är ingen som synts i bloggen någonsin. Men ändå. Och jag vet att den här stundtals ensamma, vingliga stigen är rätt för mig. Jag vet att vi delar mer än vad som skiljer oss åt. Oavsett stil. Y O  G A
 
Annika, Jag har läst din bok. Tack! Vi möter oss själva och våra liv utifrån olika yogatraditioner du och jag men jag kände igen så mycket av det du beskrev. Hörde min egen röst, det inre samtal jag fört med mig själv, de ord jag använt då jag försökt beskriva mina upplevelser för andra. Dina ord blev som en "vän" som bekräftar att det jag upplevt/upplever i och med yogan är "på riktigt", äkta, och att det faktiskt sker och inte är ett tecken på att jag blivit "knäpp". Yogan som leder oss in i och igenom det vi behöver och att vägarna till läkning kommer till oss på olika sätt. För mig blev en plötslig förlust i kombination med daglig yoga ett omvälvande reningsbad; det var som att livet sprutade mig ren på insidan, och i alla själsliga vrår med en högtryckstvätt och det svåra i förlusten fann jag plötsligt vara en gåva. I ditt avsnitt "Feng shui i själen" satte du med dina ord ord på en av mina upplevelser. Annika - tack för att du satt ord på din resa och delat med dig, tack för det fina samtalet. Jag böjer mig. Sat Nam!

Och jag böjer mig för att ni läser, för att ni skriver till mig, här men också alla dessa mail och sms som jag får. Mest av allt böjer jag mig för själva yogan. Ha en alldeles underbar varm sommarhelg!

6 kommentarer:

  1. Åh så roligt att få ett sånt mail, så fint skrivet! Jag bara måste köpa din bok, är så nyfiken.

    Svar: det här med höns och lukt. De luktar inte illa om du rengör varje vecka i deras hus. Hönsen i sig luktar ju ingenting, det är när det blir för mycket avföring som det börjar lukta och så beror det på hur många du har. Har man inte så många kanske det räcker att rengöra en gång i månaden. Så jag tycker inte du ska känna dig rädd för lukten...

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa gör det :)

      Aha tack för svaret och det är klart att hönorna i sig inte luktar utan det som de lämnar :) Hönsskit är en fruktansvärd lukt i min näsa!

      Radera
  2. Det är klart det är underbart att få bekräftat att det man gör har betydelse! Jag fick en sådan komplimang igår: En av mina gamla studenter var på fika och berättade att en av hans kompisar, som jag var handledare för när hen skrev sin introduktionsuppsats, fortfarande mindes mig och hade nytta av det hen fick lära sig. Det värmde mig ända in i själen!

    Måste för övrigt läsa din bok snart. Helst vill jag köpa den direkt av dig, men frågan är om jag kan vänta så länge...

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad härligt att höra! Jag har fortfarande lite svårt att skriva den här typen av inlägg, samtidigt är jag glad och stolt och det kan inte vara helt fel. Jante sitter gärna där på axeln :)
      Om du vill så skriver jag något i den, även om du köper den någon annanstans. Lindhska bokhandeln har den i Örebro.

      Kram!

      Radera