söndag 17 augusti 2014

Älskar vardagen

Jag älskar min vardag. Mina helger hemma i sakta mak. Jag längtar ingenstans. Kanske självklart att jag skriver det nu, jag som varit borta i över 3 veckor på andra sidan jorden. Men det är faktiskt så att de allra flesta resor jag gör, de är resor i yogans eller ayurvedans namn.  Och jag längtar inte bort. Längtar jag så är det faktiskt hem. Jag njuter av att leva mitt liv med min man. I vårt hus. Med vår trädgård. Vårt liv här som vi skapat det. Och jag vill följa med i årstider och säsonger. Varken längta fram eller bak.
   Igår var sommarvarmt igen. Och trots att jag är en höstmänniska så vill jag inte att saker skall ske för tidigt. Vår termometer visade på 25 grader i skuggan så vi tog en promenad ner till sjön. Badade nakna eftersom det  bara verkar vara vi som gillar den där bryggan. Himlen var sådär perfekt. Och så rullar molnen in. Vi badade klart. Tänkte att regnet skulle skölja över oss men det kom aldrig till oss. Vi såg att det regnade på andra sidan. Promenerade sakta hemåt. Dagen blev mycket mer på något vis.
   Idag har vi varit i skogen med några vänner och letat svamp och vädret har varit helt annorlunda. Höstlikt med duggregn. Vi fick lite kantareller och vi drack kaffe och åt gott surdegsbröd med stekta ägg. Hade bakat kokoskakor och chokladmuffins utan gluten och socker. Härligt att vara med sina vänner några timmar. När vi kommer hem regnar det mer. Halva dagen kvar och jag kryper upp i min soffa. Läser. Mailar. Njuter av att vara hemma. Mitt liv.

12 kommentarer:

  1. Så sant. Livet hemma, vardagen och lunken. Det bästa.
    Tack för mjukt inlägg ❤️
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så härligt det låter.
    Vackert. Lugnt.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja livet hemma är bäst, & i kontrast till en längre resa så ser man verkligen det. Kram

    SvaraRadera
  4. Det bästa är om man trivs i vardagen för det är ju ändå det som livet mest består av.. Vardagar. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju så det är. En hel räcka av vardagar och så lite fest emellan :)

      Radera
  5. Jag älskar med att bara vara hemma, så skönt. Längtar nu bara till vårt nya boende, så himla spännande...
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så härligt!! Och vilken skön känsla det är när vardagen bara är. Själv njuter jag varje morgon till kaffet av några rader ur din bok. Snart har jag läst ut den och min man väntar på att få läsa den, sedan tar jag tillbaka den och läser den långsamt en gång till. Har lärt mig så mycket denna sommar. Ska berätta mer så småningom... tack Annika!!

    Kram Milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh Milla så glad jag blir över dina ord! Och lite rörd. Ser fram emot att höra mer. Varma kramar!

      Radera