torsdag 22 januari 2015

Stämgaffel på kroppen

Lite egentid igår kväll. Snöstorm och det kändes som jag och bilen befann oss i en sådan där kula ni vet, som man skakar på och så snöar det. Kopiösa mängder. Det var trafikolyckor och halka. Tog det extra lugnt. Jag jobbade länge, hade bokat en massage på senare delen av kvällen. Och att komma in där. Borsta av mig snön. Klä av mig. Skön belysning och lite mjuk musik som var lite annorlunda och lite lite jazzig. Lägger mig på en värmedyna under magen och har mjuka lite tunga handdukar på kroppen. Och så börjar hon. Mjukt och varsamt med varm sesamolja som doftar svagt som ett eko av en sommar.
Min massör är kunnig inom många olika delar och jag är så glad att jag fått tips om henne. Hon väver västerländsk med österländsk kunskap sådär fint och lågmält. Inga stora ovationer. Hon använder stämgafflar ibland på kroppen, tuning fork, inte så vanligt i vårt land men i andra länder. Där hon hittat en öm punkt som hon masserat mjukt där sätter hon sedan stämgaffeln. Det finns också olika toner för olika chakran och kroppsdelar. Jag får bland annat tonen  för min sköldkörtel. Och tonen men framför allt vibrationen sprider sig. Min mentala bild blir direkt som ringar på vattnet. Som min header på min företagssida Stillastund. Jag känner hur det svarar i kroppen på olika ställen och det blir mjukt. Lite som att spela musik inne i kroppen. Helt underbar känsla för mig. Andra känner säkert annat. Jag kan vara så skeptisk ibland och jag kan också vara så för nya saker ibland. Det här var inget svårt någonstans för mig att ta till mig. Egentligen är ju allt vibrationer. Kvantfysiken ni vet :) Och hela jag är i mycket bättre skick än när jag träffade henne före jul. Långsamt men framåt tar jag mina steg. Ha en finfin dag!

PS Jag har fått mail och signaler om att det inte går att kommentera :( Synd, men jag hoppas ni läser i alla fall! Tänker att det snart har löst sig och håller tummarna!

12 kommentarer:

  1. Jag tror mycket på vibrationer, vill ju själv gärna ha en gong då vibrationerna från den gör att man lättare slappnar av. Kram, (får se om jag får iväg kommentaren det står error på sidan i din blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vibrationer på olika sätt. Det står Error för att länken till Instagram går bananas om jag lägger ut mer än en bild per dag där. Då finns först senaste bilden där och sedan blir det error. Har egentligen inget med kommentarerna att göra om det inte är så att det stod i kommentarsfältet. Nåja. Det löser sig väl. Kram!

      Radera
  2. Det där har jag aldrig hört talas om, vad spännande! (Och då har jag ändå provat många udda massageformer). Vilken lyx att hitta en sådan människa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är lyxigt att hon finns i min stad. Vet inte om det finns någon mer i Sverige faktiskt! Kram

      Radera
  3. Å vad intressant med stämgaffels vibrationer på kroppen!
    Lite som när vi fick sjunga på varandras kroppar när jag gick på övertons kursen.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Spännande! Så fint att det börjat röra på sig, att den holistiska biten även får fäste hos oss.

    SvaraRadera
  5. Åh så underbart!! Jag skulle verkligen vilja prova just sådan massage... Vet du om liknande finns i sthlm?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det vet jag inte. Tror hon är ganska ensam om det i Sverige. Men jag kan ha fel!

      Radera
  6. Det är så viktigt att komma överens med sin massör. Vissa pratar för mycket och tar i för lite eller för mycket. Så skönt att du har hittat en som du riktigt trivs med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis det är ju min tid och jag vill absolut inte prata hela tiden!

      Radera