måndag 11 maj 2015

Var är balansen?

Knappt kommit hem från yogakursen rent mentalt. Kantig och stel i hela kroppen. Långt till golvet där jag tidigare lagt ned huvudet. Nåja. Det kommer tillbaka. Reste en kortis till stan där två av barnen bor. Sov hos dottern, fikade, åt gott och pratade i timmar. Man behöver det ibland. Båda två. Tog sedan flyttbilen med min son upp igen på lördag morgon. Vi städade ur ett förråd och han körde ner ett lass grejor igen. Jag föll ihop i soffan på kvällen och där var jag kvar... typ hela söndagen. Som tur i oturen var regnig. Jag bara låg ner och lät min man koka kaffe och ge mig lite service. Och så imorse. Segare än seg men det är bara att göra. Min nya sadhana är så oerhört tuff rent fysiskt för mig men den löser upp allt i mina höfter. Jag kan känna det efter varje gång, trots att jag inte kommer ner i allt. Armbalanserna har trätt in i mitt liv igen och plötsligt vill inte riktigt kroppen. Jaja. Jag undervisar hela maj ut och det är inte utan att jag börjar känna att jag längtar efter lediga kvällar. Jag också. Men än finns det mycket som ska hinnas med. Jag andas djupt men dricker ändå en kopp kaffe till. Det var det där med balansen...

4 kommentarer:

  1. Om du börjar resa runt och föreläsa då kommer jag!

    Jag är där nu, i det där lite motståndsaktiga,
    Kroppen är inte riktigt med mig.
    Och då anmäler jag mig till en helg med tema "Root down to rise up"
    Två dagar med föreläsningar och yogapass.
    Tänkte på dig när jag anmälde mig.
    Och det jag tagit till mig av din bok, modet och att fortsätta.

    Förstår att du längtar efter lediga kvällar. Snart är du där, och vilar i solskenskvällar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh Hannis, vad glad jag blir. Det låter som en spännande kurs. Och ja, vi kommer alla dit, då och då. Det förändras :) Varm kram och ja snart är jag ledig på kvällarna!

      Radera
  2. Åh så bra gjort att bara ligga still på soffan så där, det är jag så dålig på.. Oj armbalanser nu i denna vår-tid jag förstår om det är tufft. Jag gjorde en lite mer fysisk stående kriya igår & idag har jag ont i hela kroppen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kunde inget annat ;) Du vet pannan i golvet varje morgon! Men en dag står jag där på mina armbågar! Varm kram

      Radera