söndag 6 september 2015

Ingen andlig krigare idag

Hes och skrovlig. Kraftlös. Fattar ingenting. Ibland känns det som jag inte kan någonting. Ibland känns det som jag överreagerar på allt. Jag är moloken och låg. Trött och trött. Vad hände med min sköna sinnesfrid? Åker på barnbarnets kalas och äter tårta. Får ont i magen och lägger mig i soffan när jag kommer hem. Jag är som om jag vore på besök i mig själv just nu och det är inget som stämmer. Det är som om något är trögt och svåröppnat. Som om allt vore för stort eller för smått. Tankarna rör sig i en dammig spiral och jag längtar efter frost. Den svettiga värmen och fuktiga gräsmattan är inte min sinnesros väder. Jag känner mig bortskämd och tråkig. Jag vill yoga men orkar inte. Det känns som om jag aldrig mer kommer att göra någon yoga värd namnet. Efter 15 år känns det som jag ingenting kan. Ingenting vet om yoga. Jag är tom. Innehållslös och som ett skal. Det ha regnat hela natten och jag är bara vresig. Imorgon är en annan dag. Tar en halstablett med svidande ingefära och intalar mig själv att jag vill leva som en krigare. Den andliga krigare jag vill vara. Som idag känns som en suddig tanke och inget verkligt. Har mår du idag?

8 kommentarer:

  1. hahaha, ursäkta men jag måste skratta. Idag känner jag mig som om jag har en mental baksmälla. Sååå tung och mörk, energin så tät omkring mig att det går att skära i den med kniv. En lång promenad med prat tillsammans med yngste sonen fick det att ljusna en smula, men vojne, vojne.... Jag funderar på om det är efter alla känslostormar kring flyktingfrågan... Men, som du säger, i morgon är en ny dag och tur är det, för här krigar vi ta mej sjutton inte idag...
    Kram!
    Carina

    SvaraRadera
  2. Oj, kunde varit jag som skrev. Mår ungefär lika idag, lite ur form, liksom. Yogan imorse var härlig men jag känner också att jag inte kan något, inte är något. Har ett födelsedagsbarn hemma och har också ätit tårta, med följden att jag fick ont i magen... Men imorgon är en ny dag. Hoppas på härlig, krispig höstluft snart och ny, positiv, sprudlande energi till dig, mig och alla som behöver den. Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotta! Alltid skönt att veta att man inte är ensam. Mitt mående blommade ut i en dunderförkylning... Kram och hoppas du är kraftfull igen!

      Radera
  3. Känner nog igen mig lite mer idag än i helgen som var då jag faktiskt var riktigt pigg..Ofta kan jag undra vad jag håller på med när jag undervisar i yogan, kan jag det här..osv..och i min egen yoga också.. Fast det är nog bra på ett sätt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag försöker tänka att det är bra att tvivla ibland, att inte vara för säker. Andra dagar är jag hur säker som helst :) Just nu, ganska låg. Kram!

      Radera
  4. Krya på dej! Jag såg att du blev rejält däckad av förkylning, usch! Har en hosthackande och nysande dotter hemma sedan några dagar och kände själv imorse att jag nog har en liten släng av det... nånstans under tröttheten efter igår ;)
    Kram och vila ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt crazy, ligger nerbäddad, orkar inget just nu. Tack för omtanken. Kram!

      Radera