torsdag 25 februari 2016

Bollywood!

I mitt nya liv som jag inte vant mig vid någonstans ännu, har jag ändå bestämt mig för att glädje och rörelse ska få mer plats. Igår började jag på Bollywood dans. Var jag nervös? Så otroligt mycket! Och jag kände mig till en början otroligt stel och klumpig. Men det gick över och så dansade jag så svetten rann. Vilket underbart sätt att träna upp sin smidighet och flås, men framför allt för att ha kul. Och när jag skulle göra rörelserna i morse var de flesta som bortblåsta :) Det här med graciösa handrörelser och mjuka hopp, det känns som överkurs, men det spelar ingen roll. Jag är hooked! Bara en liten vecka till nästa gång.

Delar ett dansklipp som jag inte kan se mig mätt på. Det är inte bollywood, det är någon slags fusion av alla möjliga dansstilar och det är bara helt underbart!


10 kommentarer:

  1. Får gladrysningar av detta ♥

    SvaraRadera
  2. Du smittar!Jag som tungklump skulle också gärna test. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Strunt samma hur kroppen är, bara glädjen att ge sig hän :) Testa!

      Radera
  3. Det är bara att träna hårt, vet du. Så är du snart där!
    ;)

    SvaraRadera
  4. Alltså dans! Så kul.
    Provade afrikansk dans en termin och skrattade mig igenom hela terminen.
    Det är frigörande.

    Nu ser jag dig framför mig i glittrande, tunna tyger.
    Bara så där helt inne i dansen värld=))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha inte riktigt där än men du skulle se min vackra lärare! Älskar att dansa ❤️️

      Radera
  5. Vilken häftig dans! Tack för att du delade med dig! Kram Heléne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja jag kan inte sluta titta på den :)

      Radera