torsdag 21 april 2016

Lite pyspunka

Två steg fram och ett steg bak. Ungefär så. Men det är ok. Jag har från början lagt i en hög växel när det gäller min gymträning. Och gått varannan dag. Men den här veckan var det som luften pös ur mig. Lite pyspunka så där. Men på något vis välkomnar jag det också. Man kan inte bara köra på, ibland måste man pausa. Det jag gjort är mina mjuka övningar för min psoas och pyttelite yoga, allt får stå på vänt för att de inre musklerna ska bli mjuka och följsamma igen. Jag har jobbat lite i trädgården, kanske en timme per dag och sedan vilat. Tagit tupplurar. Det har i ärlighetens namn varit helt underbart. Inga deadlines finns för min träning, bara ett välkomnat välbefinnande. Så pyspunkan finns där, men jag tar det lugnt. Snart vänder det. Igen. Loggar ut lite inför helgen och tar det ännu lugnare och träffar familjen. Önskar dig sköna dagar också!

10 kommentarer:

  1. Pyspunka var ett bra ord! Där är nog jag också just nu. Fast jag försöker gå ändå, "bara gör det" för att inte tappa stinget. Det får bli lite halvkasst, bara det blir. Och framför allt försöker jag komma ihåg att jag vet att det bara är tillfälligt, det kommer att vända.

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi vet ju det, både du och jag, att det vänder och ändå kan man lätt få lite spunk när man är låg och trött. Jag har pyst klart nu tror jag och tack helgen blev finfin!

      Radera
  2. Pyspunka skulle jag nog också behöva. Känns som om jag går på högvarv. Kramar och ha det bäst i helgen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det blev bäst! Och du, andas djupt min vän! Kramar

      Radera
  3. Så kände jag litegrann igår, jag glömde tom bort att yoga & tog istället ett glas rött & åt parmesan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, låter som en skön glömska! Ett glas rött och parmesan ska man inte förakta. Kram!

      Radera
  4. Jajösses, jag pyspunkar med (o)jämna mellanrum! Det kommer av sig själv, som en oplanerad (välbehövlig och skön!) vila.
    KRAM och pys på du :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen det är nog så för mig också, när jag tänker efter men har liksom inte sett det tidigare :) Kramar!

      Radera
  5. Ibland behöver man pausa. Det håller jag med om.
    Viktigt att tillåta sig det.

    En sån där mjuk helg med flocken önskar jag dig.
    I solen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh det blev en superfin helg! Tack och kram

      Radera