onsdag 4 januari 2017

Skratt och snöskottning

Vi har varit i Sandviken några dagar hos våra bästa vänner. Och ni vet, vi började prata klockan 15 när vi klev in genom dörren hemma hos dem och slutade inte förrän 12 timmar senare, kl 03 när vi la oss. Och då hade jag skrattat så kinderna värkte och kroppen kändes som efter ett träningspass. Visst är det skönt att skratta? Verkligen skratta för att man tycker att något är riktigt roligt?
   På vägen hem igår kunde vi hålla oss för skratt. Snörök. Halt. Snöstorm och många långtradare. Vi krypkörde stundtals, men vi kom hem och det får man vara glad för. Och i bilen beklagade jag mig lite att jag inte hade tränat mig varm och svettig på ett tag. Och så ja, låg snön där, djup och vacker i morse. Bara att ta fram skovlarna. Jag skottade i en timme tills jag hade sönder den ena, den som är som ett bakbord som man kör fram. Och då gick jag in. Lätt darrig. Varm och röd och svettig. Tja, som vanligt fick jag vad jag önskade mig!

Nu finns snart ingen återvändo för att börja träna styrka igen. Ska bara....

4 kommentarer:

  1. Härligt att få träning när man behöver det. Fast snöstorm låter inte så kul. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. Snöstorm är inte så kul. Inte skottning heller :) Kram

      Radera
  2. Ja fy, detdär med att köra i snökaos är ingen höjdare - jag brukar vara helt slut efter det! Liksom jag brukar vara helt slut och arg ;) av snöskottning!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja jag också. Slut och arg sammanfattar det hela bra! Kram

      Radera